Welkom op deze pagina

Iedereen van harte welkom hier.

Ik hoop dat je geniet van de verhalen die er komen en zijn en laat gerust even een berichtje achter ;-)

groetjes rebecca


maandag 6 december 2010

sinterklaas is jarig................

Vandaag is het de dag dat we de filmwereld van universal studios gaan bezoeken.
Omdat het park niet super lang open is, maar tot 6 en pas rond 9 uur open gaat, en het ook nog eens zondag is, jajaja we hebben geleerd van gisteren, besluiten we erop tijd uit te gaan en op tijd op weg te gaan.
Ik ben om kwart voor 8 wakker en paps zit dan al beneden, met vers brood :-D dat doet hij toch wel heel goed he? Mams moet wakker gemaakt worden en is daar niet zo blij mee, maar ja, we moeten wat er voor over hebben.
Het is buiten inmiddels een stuk warmer buiten ‘s ochtends, maar de lucht ziet er, anders dan de afgelopen dagen, echt heel erg bewolkt uit. Oei, dan toch maar iets warmere kleding mee, en een jas in de auto.
Op naar universal!! We dachten dat dit een stuk langer rijden was, maar uiteindelijk valt het wel mee en is het gewoon over een andere weg dan disney, dus zijn we er na 20 minuten.
Het is niet superdruk als we het parkeerterrein van universal oprijden, die dit deelt met het park islands of adventure, hoort allemaal bij elkaar, en zo ook het parkeerterrein. Maar ja het is nog erg vroeg. Alle spullen gepakt, dus op weg. De tassencontrole komt hier een stuk vroeger, namelijk voordat we het uitgaansgebied citywalk oplopen. Als we onder de overdekte parkeergarage weglopen, komt er ineens een stortbui op ons hoofd. Wat is dit? Regen? Das niet voorspeld….. nou paps heeft natuurlijk zin in koffie en een starbucks bord hangt boven ons hoofd, dus gaan we snel naar de starbucks hoog en droog zitten. Het buitje houd aardig lang aan en stom als dat we zijn hebben we de jassen in de auto laten liggen…… paps is zo lief om deze te gaan halen, zodat wij rustig onze koffie kunnen opdrinken… Hij is af en toe wel schattig he?
Ondertussen maken we wat foto’s om de tijd te verdrijven en om even leuk te doen voor de mensen thuis…


Na 20 minuten komt hij eindelijk terug met de jassen en is het ook wat minder hard gaan regenen. We zien weer wat mensen richting de parken lopen en besluiten hun voorbeeld te volgen. Onze voorsprong en gedachte om er om 9 uur te zijn, is nu natuurlijk al helemaal voorbij.
We lopen op universal af en zien daar de welbekende wereldbol.

Wat een leuk gezicht…. Het blijft altijd spannend met de vooraf bestelde kaartjes, maar ook nu mogen we zonder problemen naar binnen en hoeven we niet ons id te laten zien, ondanks de opmerking op het tkt dat dit wel moet.

Als we eenmaal in het park binnen lopen, zien we op de kaart dat er veel attracties nog niet open zijn, dat verklaard wel de run op islands of adventure en de reden waarom het hier een stuk rustiger is.
We besluiten naar een gedeelte aan de achterkant van het park te lopen waar de simpson ride zit en men in black. Want de andere mensen gaan rechtdoor. Wij gaan door hollywood heen richting de achterkant. Het is zo stil om ons heen, het lijkt wel alsof we het park voor ons eigen hebben.

Na een 5 minuten lopen komen we aan bij de simpsons. Even op de foto met de vrouw van homer…


geen idee wie dat is, en dan door naar de attractie. Omdat ik geen idee heb wat dit is, ik dacht een simulator, gebaseerd op de simpsons, laat ik mams gewoon leuk meegaan.


De attractie is dus gebaseerd op de simpsons en gaat over dat we het themapark van krusty gaan bezoeken, maar dat een boze medewerker het themapark overneemt en de meest wilde trucen met ons uithaalt. Duss dit wisten wij nog niet. We komen terecht in simulator, die deze wilde trucen dus inderdaad met ons uithaalt, op en neer, naar links naar rechts, en niet zo zachtjes ook…. Hahahaha we worden door elkaar gehusseld. De ride is echt wel erg leuk, maar wel een beetje intens voor 2 mensen die niet zo goed tegen simulators kunnen….
We moeten echt even blijven staan als we buiten zijn, en besluiten rustig door te lopen naar men in black. Deze attractie zou vergelijkbaar moeten zijn met buzz lightyear van disney, maar we worden toch wel een beetje afgeschrikt van de waarschuwingen dat we geen losse items mee naar binnen mogen nemen.
HUMZZ, is dit echt niet iets anders? We besluiten het risico te nemen en komen via een ellenlange wachtrij, waar niemand staat, zo bij de karretjes terecht. Gelukkig… gewoon een grote kar (voor  6 personen) met schietpistolen erin. Helemaal leuk. We worden wel stevig vastgezet en de hele attractie is gevuld met men in black verwijzingen. We zijn rekruten die in een trainingsparcour zitten. Plotseling nemen de aliens het over en moeten we de wereld redden. Echt super gemaakt en er zitten heel wat automatische spins in, maar hij is echt waanzinnig. Aan het einde van de eerste ronde heb ik gewonnen, maar we vinden deze attractie alledrie zo leuk dat we vragen of we hem nogmaals mogen doen. We mogen niet blijven zitten vanwege veiligheidsmaatregelen, maar mogen wel even omlopen via het child swap gebied en zo meteen weer instappen. Er is ook echt helemaal niemand hier en opnieuw kunnen we zo instappen en hebben we een karretje weer voor ons alleen. Opnieuw genieten we van de rit en ditmaal wint paps…
Het is tijd om de spulletjes uit het kluisje te halen en we gaan dan ook door. De volgende attractie die we tegen het lijf lopen Is jaws. Een oude bekende. Wanneer we in de wachtrij staan worden we uitgebreid gewaarschuwd dat we nat zullen worden en dat we geen video of fotocamera mee aan boort mogen nemen. OKE… 1. Dat natte gedeelte herinneren wij ons echt niet. 2. We hebben de rit nog van de vorige keer op video, dus hoezo hebben ze dit verandert? Aangezien we toch snel 20 minuten hier in de rij staan hebben we de kans om een foto te schieten van de attractie en besluiten we de fotocamera en video toch maar weer daarna op te bergen… Jammer.

Mams stapt nog bijna de attractie uit omdat ze niet nat wil worden, maaar we besluiten het erop te wagen. We zijn aan de beurt en stappen aan boord. Ook hier wordt erg duidelijk vermeld dat we niet mogen fotograferen of filmen. Vreemd….. Maar enfin, we genieten van de boottocht dat door het rustige amityville vaart en plotsklaps wordt opgeschrikt door weer een nieuwe great white.  Echt een enorm leuke show met de haai die ons opjaagd en een hele leuke schipper die gezellig meeacteert. Knap hoor als je dat de hele dag moet doen..
Met het nat worden valt het wel mee, een paar druppels, en er rijst bij mij een vaag vermoeden dat we hier veel meer attracties gaan tegen komen waar we niet mogen filmen, inverband met dat ze de info graag binnen willen houden denk ik…..
Natuurlijk lopen we naar de attractie naar de haai midden op het plein en maken we de geijkte foto voor paps, en eentje dat hij hem gevangen heeft..

Hierna lopen we het volgende gedeelte van het park in, omdat de show beetlejuice nog niet draait en omdat de attractie disaster gesloten is…. Hopelijk gaat deze nog open, want die staat nog hoog op mijn to-do list. Het is hier ook weer leuk versierd en in kerstsfeer gebracht. Daar in dit park geen gebrek aan.





We komen langs een bakerij en gaan daar eerst een cappuchino met een cheesecake eten. Het smaakt heerlijk.
200 meter verder zit een starbucks, maar die besluiten we dit keer dan maar even over te slaan.
Op naar een indoor rollercoaster, de eerste heftige stop, the mummy. We installeren mams op een bankje en paps gaat met mij mee.

Geen idee wat we ons hierbij moeten voorstellen, maar de wachtrij ziet er alweer indrukwekkend uit. We lopen door het décor van de mummy en door een tombe met egyptische beelden, cryptes en spinnenraggen. Wat super ziet dit er weer uit. We lopen zo door de wachtrij heen en zijn na 5 minuten bij de karretjes. Deze indoor rollercoaster is waanzinnig  en neemt ons mee in een achtervolging van the mummy. Brahhhhhhh, hahahahaha, helemaal top!
Paps en ik genieten op en top en vinden hem eigenlijk wel een herhaling waard, misschien later, want er is nog veel te zien.
De volgende stop is twister. Dit is een beetje een informatieve attractie over de film.
Hier mag ik wel fotograferen :-)


Er wordt in een staande ruimte gesimuleerd hoe ze de stormen in de film simuleerden, alhoewel er ook wel echte tornado’s voor twister zijn gebruikt.
Leuk deze attractie.
Na twister zijn de blues brothers bezig en pikken we net hun show nog eventjes mee.. paps staat volop mee te swingen en mams maakt van de gelegenheid gebruik om een plasje te plegen.

Nu we toch in de buurt zijn lopen we nog maar even naar disaster om te zien of daar al wat beweging in zit… Nope. Helaas. Inmiddels zijn we 1,5 uur verder en paps vind het weer een mooie tijd voor de starbucks. Dit maal to go, want we willen de show van beetlejuice meepikken.
Beetlejuice was bij ons niet zo bekend, maar is gewoon een enorme gek die op een kerkhof leeft. De show is vermakelijk met veel bekende en onbekende liedjes die gespeeld worden door beetlejuice (de gek in het zwart wit), een weerworlf, een vampier,frankenstein en de vrouw van frankenstein, hahahaha en 2 cheerleaders.


Het viel niet tegen en we werden dus aangenaam verrast door deze show.
Inmiddels is het half 1. En we lopen af op het gedeelte waar ik op zat te wachten. Waar shrek 4d zit en een waanzinnige rollercoaster, namelijk de rip en ride rollercoaster. Dit is een hele gave coaster waar je op de baan zit in een wagentje en waar je zelf je eigen muziek tijdens de rit kiest en je gefilmd wordt alsof je een muziekclip opneemt. Naast dit feit is het ook nog een behoorlijk heftige coaster, dus paps maag draait al als hij hem ziet.


Ik ga er dus alleen in. prima. Daar hebben ze hier in universal een slimme oplossing voor gevonden, namelijk de single riders line. Maar deze single riders line duurt vandaag langer dan de gewone rij en uiteindelijk sta ik een half uur in de rij terwijl de gewone rij binnen 20 minuten aan de beurt is. Dit komt omdat ze de lege plekken opvullen met mensen die alleen gaan uit de single riders line, maar ja als iedereen met een even aantal gaat, dan gaat de rij niet zo snel. Dit was wel balen, maar de rit maakt alles goed. Ik kies voor stronger van kanye west omdat ik dit een waanzinnig nummer vind. De coaster takelt ons kaarsrecht omhoog om daarna weer kaarsrecht naar beneden te gaan, en ik zit alleen maar vast met een beugel om mijn middel…… strange dat dit kan, maar wel heel gaaf. De rit raad aan om je hoofd zoveel mogelijk tegen de zitting aangedrukt te houden, maar door de g krachten wordt ik echt enorm door elkaar heen geslingerd en slaat mijn hoofd van de ene naar de andere hoofdsteun… HUMZZ das niet zo fijn. Maar what a ride!!!! Geweldig. Deze moet echt nog een keer, aan het einde van de dag, als de hoofdpijn wat gezakt is :-p
Paps en mams hebben een behoorlijke tijd op me zitten wachten en het is inmiddels ook al bijna kwart over 1. We besluiten om iets te eten op te zoeken. Een hot dog is prima. Helemaal in het kinderland vinden we een standje die deze verkoopt. In de schaduw, paps had het te warm :-) genieten we van onze lunch.
Na de hotdog gaan we in et. Na opnieuw geen wachtrij komen we in een ruimte waar we een voorfilmpje krijgen. Echt waar, universal heeft volgens ons het wachtrij verlengen uitgevonden…. Denk je dat je bij de attractie bent dan moet je of nog zo’n filmpje, of alsnog weer in een wachtrij.. bij ET komt er nog een wachtrij waar we ongeveer 15 minuten staan. Maar dat is niet erg, want we staan in een betoverd bos waar de koning van de planeet van ET ons om hulp komt vragen. Heel magisch gemaakt en dat kunnen ze hier bij universal dus ook! De thematisering is misschien nog wel beter dan in disney :-D   echt heel erg mooi.
We komen in een karretje wat een aantal fietsen moet voorstellen, en we fietsen in de lucht mee met ET om hem thuis te brengen om zijn planeet te redden. Erg leuk deze attractie, en zo hadden we hem ook in onze herinnering.
Na ET lopen we terug door hollywood wat er nu veel mooier ligt in het zonlicht met zijn strakblauwe lucht.

Het is inmiddels ook wel weer een stuk warmer dan de afgelopen dagen, maar het wordt ook hier weer iets kouder hoorden we.
Paps wil nog even op de foto met een reuzeolifant en dat doen we dan ook.

Het lijkt wel of ik vandaag alleen foto’s van hem aan het maken ben. We hebben dan ook 2 nieuwe bijnamen voor hem, samen met mams bedacht. Vroeger noemde we hem altijd flappie, vanwege zijn flaporen, maar nu komen daar de bijnaam Dove Dopey bij, omdat hij echt niets hoort en we alles tig keer moeten herhalen. En daarnaast ook vandaag Fotogeil bij………. Waarom? Kijk zelf maar………







ik heb ze  nog niet geteld, maar heb denk ik wel minimaal 15 foto's van hem alleen gemaakt vandaag op zijn verzoek.... aandacht te kort paps?? We lopen weer even terug naar disaster, maar nog steeds is deze gesloten, dus besluiten we terug  te gaan naar shrek 4d. Dit is echt een enorm leuke attractie. Maar wel een bumpy ride. We beleven de avonturen met shrek en donkey mee met een 3d bril op en daarnaast worden al onze andere zintuigen geprikkeld, door alles wat er nog met onze stoel wordt gedaan (lees hobbel de hobbel en splash!) maar we komen er wel lachend uit. Hij is leuk!
De show van terminator begint bijna en paps wil die toch wel erg graag zien. Dan maar snel een plaspauze en een korte pitstop voor een churro en een cola light. Heerlijk genieten zo in het zonnetje en ik laat mijn ouwelui rustig naar de toilet lopen terwijl ik van het zonnetje geniet ;-)
Terminator is een semi live semi 3d show over de film terminator.. Ik vond hem wel ok, mams vond hem slaapverwekkend en paps vond hem ook wel grappig. Ik denk dat het niet zo’n slimme keus van ons was om deze 2 achter elkaar te doen, maar ja niets aan te doen.
Mams en ik zijn zowat in slaap gevallen, echt een dip die we de laatste dagen telkenss hebben dus ik vraag om iets actievers… Maar geen simulator…. We besluiten om de enige attractie naast disaster te doen die we nog niet gedaan hebben, namelijk jimmy neutron. Dit is een kinderattractie en we weten opnieuw niet wat we moeten verwachten. Bijna geen wachtrij en dan weer een intro filmpje en dan komen we terecht in………………………………………….. jajaja het kon niet missen, een simulator. Hahahaha ik lag me rot en paps ook. Het is nog een bhehoorlijk heftige simulator rit omdat we in een raket achter jimmy neutron en de boeven aan zitten. Pffffffff mams komt er kots misselijk uit en ik voel me ook niet zo top, maar paps die ligt echt helemaal dubbel. Jullie wilden toch iets actiefs?? Actiever dan dit krijg je het niet, hahahahaha. Ik kan er ook wel om lachen, mams nog niet.
Nou nog een laatste keer terug wandelen naar disaster. Deze attractie is nu wel open, maar er staat maar liefst 45 minuten wachtrij….. daar heeft mams geen zin in meer zo op het einde van deze dag en na die simulator, met de angst dat ze hier ook nog eens misselijk in wordt, en omdat we het zielig vinden voor haar besluiten we dan hier helaas niet in te gaan….. vind het wel super jammer.
Maar er is mooi tijd voor mij voor nog een ritje in de rip en ride coaster. En paps en mams zet ik bij de starbucks neer en loop zelf door. Ditmaal kies ik voor de gewone rij en ondanks dat hier 25 minuten wachtrij staat vermeld, zit ik na een kwartier alweer in de coaster.
Dit keer met een ander nummer, maar hij is niet zo goed als de eerste. De ride echter wel, want dit keer heb ik geleerd van de eerste keer en houd  ik mijn hoofd iets naar voren zodat die in de lucht heen en weer gaat en niet tegen de hoofdsteunen aan slaat. Veel beter! En dit keer kom ik er dus helemaal fit uit. Wat een superleuk concept.
Ik ben nu ook weer helemaal kapot en vind paps en mams beneden. Ze willen toch nog graag de parade bekijken, omdat die met 5 minuten komt en ze een mooi plekje hebben gevonden. IK heb weinig vertrouwen in de parade van universal, maar ja je weet nooit. En het is nu eenmaal de kerstparade…
Dus dat weinig vertrouwen is inderdaad terecht. Voor mijn gevoel was het een allegaartje van figuren (erg weinig), ballonnen, kerstthemawagens, circusfiguren en wat je je maar kunt bedenken.
Heb toch wel wat foto’s gemaakt van de dingen die we leuk vonden, maar tis niet te vergelijken met disney.






Dit is denk ik het enige gedeelte van het park wat me tegenvalt, maar nu verwachtte ik hier ook niet zoveel van, dus dat scheelt. De parade stond nog geen eens in onze planning :-)
Na de parade lopen we uitgeput op de auto af, en maken we nog een aantal prachtige foto’s bij de citywalk bij schemering.


Dan is het uit met de pret en lopen we terug naar onze parkeerplek, die gelukkig niet super ver is.
Het is inmiddels half 6 en we besluiten naar huis te rijden. Paps zet ons thuis af en gaat dan vrijwillig boodschappen doen. We maken lekker zelf  spaghetti, want we hadden daar nog wat spullen voor in huis en vinden het alledrie lekker.
Vervolgens doen we eigenlijk helemaal niets deze avond.
Ik werk de blogs bij en lees zelf ook weer helemaal bij van anderen en check mijn mail.
Heerlijk zo’n avond.
Morgen zijn mijn ouders 10 jaar getrouwd en zijn we van plan om naar walt disney studios te gaan. Maar voor hoe lang dit is weten we nog niet …. We willen in ieder geval, gezien de moeheid van mij en mams, morgen uitslapen. De show van fantasmic staat wel boven aan onze verlanglijst, vooral bij paps en mij. Mams kan zich niets meer herinneren.
Ik laat jullie morgen weten hoe onze dag eruit heeft gezien.
De dagen gaan hier veel te snel.
Overigens iedereen een leuke sinterklaas gehad?
Wij hebben wel met pepernoten gezeten hier hoor ;-)

En met deze groet sluit ik mijn blog voor vandaag af.
Liefs rebecca

6 opmerkingen:

  1. Jullie vermaken je wel, en de foto's en het blog zijn weer erg leuk. Je pa staat goed op de foto's hoor ;-)

    Nou geniet lekker, en we genieten mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow leuk verslag! erg grappig om te zien dat we grotendeels dezelfde route hebben gewandeld!

    Arme vaders en moeders, ik weet hoe ze zich gevoeld hebben, die simulators zijn echt vreselijk! ik was ook misselijk :)
    Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De dag begon met regen wij schrokken ook wel maar de rest van de dag was het schitterend weer en warm .De komende dagen word het kouder zeggen ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verslag weer. Wij hebben afgelopen zomer dezelfde dingen beleefd dus het is leuk om nu mee te lezen. Shrek vinden wij ook super. Grappig dat je pepernoten meegenomen had. Leuke foto's hoor.
    Geniet lekker verder,
    groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. van die kerstparade zou ik ook niets verwacht hebben. Daar is Disney onklopbaar in.
    Universal zal wel de koning zijn als het halloween is.

    Leuke fotos, je paps kan er blijkbaar geen genoeg van krijgen :)

    Je schrijft heel gedetailleerd! heel leuk om te lezen. Wens je ouders alvast een gelukkige huwelijksverjaardag !!

    tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe doe je dat toch zulke intensieve dagen, en dan nog zo'n geweldig verslag schrijven. Petje af.
    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen