Welkom op deze pagina

Iedereen van harte welkom hier.

Ik hoop dat je geniet van de verhalen die er komen en zijn en laat gerust even een berichtje achter ;-)

groetjes rebecca


vrijdag 3 december 2010

it is so cold out here!

goedemorgen allemaal
opnieuw lekker op tijd het blog, dat kan met zo'n vrije dag achter de rug, alhoewel ik me wel moet haasten want wordt over een half uur dit gebied uitgeschopt, en aangezien mijn blogs over het algemeen wat meer tijd kosten ;-)
Vandaag een heerlijke vrije dag gehad. uitgeslapen na een onrustige nacht, maar ja uitgeslapen, 9 uur waren we er allemaal uit. Heerlijk ontbeten met toasties en wafels uit de toaster. smaakte prima dit experiment. en handig ook zodat we niet altijd 's ochtends verse broodjes hoeven te halen.
Paps had na het ontbijt weinig zin in iets, en het is vandaag echt enorm koud hier, dus de lange broek en warme trui worden tevoorschijn gehaald en mams en ik besluiten samen even op pad te gaan.
Mams wilde nog naar de walmart en zo kunnen we gelijk boodschappen halen. maar voordat we het terrein verlaten doen we natuurlijk eerst even een rondje op het internet met de reacties van iedereen en lees ik snel ook even ander blogs bij.
Na nog tevergeefs op zoek geweest naar adressen voor goedkope disney kerstballen, gaan we dan maar op pad. eerst naar een andere walmart dan ons vaste adresje. Wat zijn dit toch geweldige grote winkels en we lopen dan ook vol enthousiasme en energie rond. Na de walmart staan we even te dubben wat nu. we besluiten nog even een stukje verder te rijden en komen een paar 100 meter verderop een vlooienmarkt tegen waar ze allerlei spullen hebben. Hier lopen we op ons gemak rond en bekijken de koopwaar. De disney spullen hebben natuurlijk succes bij mams. voor de rest ziet de vlooienmarkt er een beetje verlaten en triest uit. Een aantal ongure types lopen hier ook rond en we zijn dan ook blij dat we paps niet bij ons hebben want dan was ie meteen gevlucht. hahahahaha.
na een uurtje en toch weer wat aankopen later, besluiten we om op ons gemak terug te rijden.
Er wordt nog een giftstore aangedaan en daarna een winkel waar alles een dollar kost. hierna nog even bij de nike outlet ernaast kijken, maar hier waren maar 2 gangpaden met schoenen voor dames, en wel 14 gangpaden voor schoenen voor heren. Dat vond ik niet eerlijk! hahahaha. Onze magen beginnen te rommelen en we zijn inmiddels 2,5 uur onderweg, dus we besluiten toch maar terug naar paps te rijden, want die zal wel denken.
Om half 2 zijn we thuis en inderdaad paps dacht al waar blijven ze toch?
Thuis geluncht en de plannen voor vandaag doorgesproken. Vanmorgen hebben we een aantal disney kerstballen gevonden bij macy's en hallmark en de enige plek in orlando die ik kon vinden die ze allebei heeft is mall at the millenia. Deze mall stond niet op mijn lijstje om te bezoek omdat we meer fans van outlets zijn, maar vooruit, wie weet is het wel hartstikke leuk.
Mijn kaartlees kwaliteiten laten ons niet in de steek en we komen dan ook na een kwartier met gemak aan in mall at the millenia. Wat een mega parkeerterreinen hebben deze malls toch.
Als we binnenkomen ontdekken we dat dit wel wat anders is dan de outlets die we de afgelopen dagen hebben bezocht. Veel chiquer.....


Heel indrukwekkend, en niettemin de lining up van de winkels die zich hier bevinden. bloomingdale's, chanel, louis vieutton, rolex en allerlei andere zeer dure winkels, boven ons budget, grappend zeg ik nog, de enige plek waar ik me iets kan veroorloven te kopen is de starbucks :-)
Snel lopen we door naar macy's, waar de spullen wel betaalbaar zijn, maar waar we maar 2 (zeer dure) setjes met disneykerstballen vinden, helaas dit gaat over, want het zijn ook geen pooh ballen en daar is mams tooch voornamelijk naar op zoek.
Op naar de hallmark dan maar. En ja ja ja daar hangen diverse pooh ballen. dus mams helemaal blij. We hadden nog veel mooiere online gezien maar dit ging alleen via een online site met torenhoge verzendkosten, zelfs in de us. dus helaas dat zat er niet in.
Na hallmark vluchten we deze mall maar snel uit en besluiten naar de prime outlet te gaan (tegenwoordig premium outlets international drive). Het is inmiddels 4 uur en mams geeft toch aan wel moe te zijn. Maar hier is een disney winkel en daar kunnen we haar toch wel happy en opgewekt mee maken hahahahahaha, net een klein kind he?
Op naar de disneystore, dit is een vergelijkbare als op de andere outlet maaar heeft toch nog een iets ander aanbod. vooral in goedkope pins setjes score we leuk en we kopen er dan ook meteen een aantal om straks nog te ruilen. Ook nog wat kerstballen komen er in het mandje en dan de leukste aankoop............................. namelijk kaartjes voor mickey very merry christmas party.
Dit is een speciale avond waarin alles in het teken van kerst staat in magic kingdom en er ook nog allerlei andere shows zijn dan normaal. We gaan 7 december en hebben daar mega veel zin in.
Na een discussie en later een leuk gesprek met een medewerker van disney, die nederlands spreekt, vervolgen we onze weg door de rest van de outlet. Alleen de nike winkel staat nog op de lijst, want mams is het behoorlijk zat. Hier scoor ik toch nog een paar hele leuk nike's voor weinig geld, met een kortingscoupon (die ik helemaal aan de andere kant van het winkelcentrum moest gaan halen , 15 minuten snelwandelen) kopen we ook nog een paar gympen voor mams. JAJAJA voor mams! en 2 tshirts voor paps. bij elkaar nog geen 100 dollar.
Nu is de koek op voor mams en wij zijn het ook wel zat. Even langs de starbucks voor nog een koffie en een souvenirsmok van orlando, die spaart rebecca van de starbucks, en dan over de internatiuonal drive terug naar huis.
Onderweg besluiten we wat te gaan eten bij tgi friday's omdat dit wel eerg goed is bevallen de eerste keer.
Dit keer neem ik ook de spareribs, net als paps en gaat mams voor de kip met de speciale saus. Het smaakt opnieuw weer heerlijk en zeker ook het toetje..... warme brownie met vanille ijs.
Inmiddels is het 7 uur en rijden we door. Dan krijg ik nog een ingeving en vraag ik paps naar een speciale scrapwinkel te rijden, die hier 10 minuten rijden vandaan is. Dat vind hij geen probleem. Het laatste stukje is even zoeken maar met de hulp van miep vinden we het................. Maaar helaas, hij is gesloten. net een 20 minuten te laat. dan hopelijk maar een andere keer op pad naar hier.
De weg gaat recht naar huis en net iets over 8ten rijden we het park hierop.
Even een kop warme thee en de aankopen van vandaag bekijken en dan tik nog even snel het blog hier en check ik mijn mail.
Bijna half 10 en heb het dus netjes gedaan.
We gaan morgen naar seaworld en het zal een lange dag worden dus gaan vroeg naar bed.
Nog even een paar dingen.
Meiden van noord, leuk dat jullie meelezen, inderdaad lida is een zus van marijke, dus grappig. als je ons wil meeten kan dat altijd, stuur maar een berichtje via de site, dan krijg ik die op mijn mail. wij zitten aan de 192 ongeveer bij de 535.
Familie, helemaal top dat jullie ook mee lezen en we genietne hier inderdaad vol op. zouden onze ervaringen ook graag met jullie willen delen en ben blij dat jullie er in iieder geval zo mee van kunnen genieten.
rick en mandy, echt doen hoor de volgende keer! echt super ervaring.
Cynthia en theo, tot morgen!!! hahahaha, succes met de rit hierheen en geniet van naples nog de laatste avond, ga als ik de kans krijg nog even snel jullie blog van gisteren lezen
groetje srebecca

4 opmerkingen:

  1. hallo,
    misschien kent jou moeder mij ook wel, mijn moeder is sjaan,,een zuster van teus v.d. hagen.
    wat is de wereld toch klein he. Rebecca je heb een leuke manier van schrijven, het leest lekker weg.
    wij zijn in onze eerste week een paar daagjes naar New York,maar vanaf vrijdag 10 dec. zijn we weer in ons huis dat is 4642 cheyenne point trail. vlak bij de walmart op de 192. als jullie een keer een bakkie willen doen zijn jullie welkom!! mijn dochter en schoonzoon wonen nu in ons huis sinds 1.5 jaar. die hebben het beter voor elkaar hahaha.
    jullie veel plezier in seaworld!! ik hoop dat het wel weer wat warmer word voor jullie.
    groetjes van Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dag, en het verbaasd me altijd hoeveel dingen je kunt doen in Orlando, zonder dat het echt heel veel moeite kost..

    Hmm heimwee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je begrijpt wel ik monique van Noordpunt ben he.. van het hierboven berichtje..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook al 2 x naar wallmart geweest, maar de Target is zeker ook de moeite waard. Goedkope disneyballen en ornamenten ben ik ook nog niet tegengekomen maar ik zal je op de hoogte houden

    BeantwoordenVerwijderen