Welkom op deze pagina

Iedereen van harte welkom hier.

Ik hoop dat je geniet van de verhalen die er komen en zijn en laat gerust even een berichtje achter ;-)

groetjes rebecca


dinsdag 7 december 2010

Een hele andere trouwdag dan voorgesteld……..

Goedemorgen allemaal, voor mij nog goedeavond.
Vandaag liep iets anders dan gepland. Mijn ouders zijn vandaag 10 jaar alweer getrouwd en mgm studios stonden op de planning, in verband met fantasmic. Mams wist niet meer welk park dit was, ze wist nog geen eens dat we naar disney gingen en die snuggere opmerking maakte ze ook pas toen we voor de ingang stonden, nog geen eens op het parkeerterrein, hahahaha.
Maar in verband met de vermoeidheid hebben we vanmorgen eerst uitgeslapen. Rond 9 uur waren we er alle drie uit, maar mams is ‘s ochtends nog niet zo snel en gaat dus alles op zijn elfendertigste… dus heel relaxt vanmorgen samen ontbeten, de spullen ingepakt. Paps gaat een ochtendwandelingetje maken en mams rustig der kop koffie opdrinken. Rond 10 uur rijden we in club cortile weg.
Op weg naar mgm blijft het druk op de weg. Vreemd voor een maandag. Op het parkeerterrein staan we ver weg en nemen daarom weer het treintje, deze staat nog niet op de foto en daarom…

Aangekomen op het parkeerterrein heeft mams nog steeds niets door ondanks dat we ook de ruillanyards hebben mee genomen met pins om te ruilen en wij dit alleen in disney doen…. Hahhaha erg grappig hoor. Na de tassencontrole heeft mams het eindelijk door en ik lig helemaal in een deuk.
Even een paar leuke romantische foto’s bij de kerstboom maken, gaan ze uit elkaar staan om donald te laten zien, das niet de bedoeling, hahahaha, ik redigeer ze weer naast elkaar en dan hebben we een leuk plaatje.

Het is echt behoorlijk druk bij de ingang op alle fronten, behalve bij de guestservices… waar we moeten wezen vandaag om een button op te halen met happy anniversary er op. speciaal voor paps en mams hun trouwdag.

Helemaal leuk. Zeker mams vind dat. We hebben allemaal behoorlijk dikke kleding aan want ze voorspellen een koufront hier. Rond de 12 graden overdag en ‘s nachts rond het vriespunt, dus jaja ook de kou trekt hier naar de sunshine state. Maar de zon blijft schijnen en die is wel echt heerlijk.
Mams heeft echter bijna geen lange broeken bij zich, en is vandaag ook nog erg licht gekleed, namelijk een 7/8 broek en een dun vest over haar shirtje. Terwijl paps en ik in lange spijkerbroek en dikke trui zijn gekleed, en ik het nog steeds koud heb, ondanks de 3 lagen die ik draag……
De jassen blijven dan ook grotendeels vandaag aan, maar we hebben er weinig aan want de kou gaat er dwars doorheen (tja het blijven ook zomerjassen………….)
Enfin, dat betekend niet dat we ons uit het veld laten slaan. Het is 11 uur eerdat we op zoek gaan naar de eerste attractie. Mams wil niet meteen een show in, dus we starten met sounds dangerous. Dit is een soort van geluidspel waarin we een undercover politieagent volgen, deels met beeld, maar het grootste deel van de voorstelling speelt zich af in het pikkedonker met alleen de geluiden. En soms heb ik kippevel als ik bepaalde geluiden dicht bij mijn oren hoor. Brrrrrrr.
Er was hier geen wachtrij voor en we vonden dit bijzonder, want in de rest van het park ziet het er echt weer heel druk uit…. Waar zijn al die mensen toch vandaan? Werkt er niemand meer? :-D hahahaha nee hoor, maar zo druk in deze periode hadden we het niet verwacht.
Tijd voor een pitstop, een lekkere kop cappuchino (hoe kan het ook anders?) met een muffin erbij nuttigen wij op bank voor de tv, in een heel klein schattige schrijverscafeetje.. Het was erg knus.


Nadat we de innige mens verzorgd hebben en weer opgewarmd zijn, lopen we door het park en zien we voornamelijk shows voorbij komen, maar mams heeft zin in een attractie. De muppetshow wordt afgekeurd, dus we gaan op naar de volgende. Backlot tours kennen we wel dromen uit parijs en trekt niet echt bij ons. Heeee. Daar komen we bij toystory. Daar heb ik leuke verhalen over gehoord. Maar geen fastpass meer, want hij was stuk vanmorgen. En de wachtrij is 40 minuten. HUMZ, gaan we dit doen? Met smekende ogen kijk ik paps aan en mams vind het ook wel erg leuk. Dus ach ja, we hebben deze vakantie bijna nog niet in de rij hoeven staan, dus we denken voor 1 keer, maakt het niet zoveel uit. Laten we hopen dat de attractie dit waard is.
In de wachtrij worden we uitgebreid vermaakt door de thematisering om ons heen, wat een toys bordspel moet voorstellen. En mister potato head (of hoe paps het zo leuk zegt, aardappelhoofd..)



Het vermaken van ons hadden we wel nodig, want we hebben maar liefst 1,5 uur in de rij gestaan tot we de meneer tegen komen die ons vraagt met hoevelen we zijn en ons tussen de fastpass rij toe laat. Dit was niet zo goed geregeld, want er werden 6x zoveel fastpassers toegelaten als dat er gewone mensen werden toegelaten en de fastpass rij was sowieso veel korter en er waren veel minder mensen.  Het fastpass systeem vinden we super, maar we ontdekten er vandaag de keerzijde in, vooral als er niet echt handig mee om wordt gegaan. Maar goed, paps heeft de gehele 1,5 uur lopen mopperen, dus die kon ik op het eind wel schieten….. hij mocht dan ook allleen in een karretje.
Mams en ik stappen in een karretje en hebben weer een pistool voor ons… wat heeft dit te betekenen?
Samen met een 3d bril gaan we een parcour af waar we een soort kermisspelletje mogen doen, door te richten met het pistool en te trekken aan het touw, gooien we ballen tegen allerlei borden, dartpijltjes in balonnen en hoepels door speelgoedpoppetjes. Alles in thema van toystory. Echt ontzettend leuk gemaakt!


Wat een topattractie weer. Dit is toch wel echt het wachten waard geweest. En als er nu niet inmiddels ruim 2,5 uur wachttijd stond, hadden we hem nog een keer gedaan.
Inmiddels zijn we toch 2 uur verder en is het 2 uur in de middag.
Tijd voor lunch. Voor mams is het flink afzien in deze parken want kip heeft ze op een gegeven moment wel genoeg gehad en verder lust ze weinig afgezien van hamburgers en hot dogs. Dus het wordt de vertrouwde hotdog. Ik ben wat avontuurlijk en neem een gesmolten kalkoen en kaas sandwich. Smaakt prima. Paps blijft ook bij de hotdog, die wordt op zijn oude dag ook wat minder avontuurlijk ;-) Overigens als jullie denken wat is ze soms onaardig over die ouwelui….. Ze lezen gewoon mee hoor, dus geen medelijden hebben.
Ik voel de tijd dringen en er zijn nog enorm veel attracties die ik wil doen. Maar mams en paps willen graag de parade kijken. We besluiten om heel even 45 minuten te splitsen. Paps en mam met de camera’s de parade kijken en ik loop naar rock en rollercoaster en tower of terror.
Paps en mams vinden een mooi plekje in de zon en ik loop vlug door naar de andere kant van het park. Zij maken foto’s van de parade….







Hier blijkt er voor tower of terror een half uur wachttijd te zijn, en de fastpass is over een uur. Mooi dan pak ik wel een fastpass, alhoewel die wel tegelijkertijd met belle en het beest de musical valt.
Eerst naar rock en rollercoaster, die ernaast zit. Hier is de wachttijd maar liefst een uur. Dat gaan we niet doen. Het is 10 voor 3 en ik heb pas om half 4 met mijn ouders afgesproken. Ok dan toch maar het risico nemen met tower of terror, want al die tijd in de kou lopen is ook niets.
Ik loop al snel de wachtrij bij tower of terror in en volgens mij werden mensen toch een beetje afgeschrikt, of ze staan ineens allemaal bij de parade te kijken, want ik kan zo doorlopen naar de disney medewerkster die me doorwijst naar de kamer waar het voorfilmpje wordt gehouden.
Dit kan ik me niet meer herinneren. Na het korte filmpje loop ik opnieuw een wachtrij door, voor maar 3 minuten, en wordt ik eruit gepikt omdat ik een single rider ben en ze iemand nodig hebben. Prima!
Tower of terror staat ook in parijs en die is echt heel anders dan deze. In ieder geval in mijn beleving.
Ik stap in de lift en als de riemen vastzitten gaan we naar boven waar op 2 verschillende verdiepingen het verhaal van de twilight zone in het hotel wordt verteld. Vervolgens rijden we met de lift door een gang, dus door de toren heen, waar we in de duisternis terecht komen en dan verschillende malen heel hard op en neer gaan. Echt super leuk! Dus volledig in de duisternis en dat verraste me, zeker omdat we in een soort van zwart gat vielen. Zeer geslaagd deze attractie.
Het is kwart over 3 en ik loop rustig door de winkels heen terug naar de grote hoed waar we hebben afgesproken. Onderweg ruil ik een aantal pins.

Bij de hoed is het wachten geblazen want de parade is nog steeds bezig. Pas na een half uur komen paps en mams eraan, met zijn jas, die ik uit had. Brrrr ik ben doorkoud.
Snel haasten we ons naar de musical belle en het beest die om 4 uur begint. We vinden een prachtige plek met af en toe nog een hoofd ervoor, maar voor 5 minuten voor de voorstelling in een vol stadion binnen komen vond ik het nog erg netjes gedaan.






De musical verteld het hele verhaal van belle en het beest in een vogelvlucht, maar is echt prachtig uitgevoerd en we genieten van de zang, dans, figuren en de warmte ;-)
Vanavond willen we fantasmic gaan bekijken en we hebben nog een plaid in de auto liggen. Mams bibbert al de hele dag van de kou, dus paps gaat op weg naar de auto om de plaid te halen. Wij zouden ondertussen in idols gaan, maar de deuren van deze zijn al dicht.
Dan maar naar de musical ariel, die ik ook erg graag wilde doen.

Helaas kan ik binnen niet fotograferen, maar ook deze musical is een miniversie van de film, alleen  maar met ariel in het echt en verder de diertjes als poppen. We vonden deze musical een beetje tegen vallen, maar het was wel vermakelijk, en warm :-D hahahaha, ondanks dat we af en toe wat water over ons heen kregen.
Om 5 uur komen we eruit en gaan we naar de hoed waar paps op ons zit te wachten. De terugweg viel mee dus hij was sneller terug dan gepland. Eigenlijk was de planning om, om half 6 voor de show van fantasmic te gaan wachten, omdat deze erg populair is en om half 7 begint. Maar het is zo koud en ik wil heel graag the american idol experience doen. Dan maar een half uur later in de rij, want een uur stilstaan vinden we toch eigenlijk wel te gortig met deze temperatuur.
Bij american idol hoeven we maar even te wachten en dan gaan de deuren open. Het principe werk zo. Overdag geven mensen zich op om auditie te doen voor live publiek. Per show worden er 3 uitgekozen die mogen optreden en aan het einde van de dag is er de finale met de besten uit elke show van die dag, en deze persoon krijgt een gouden ticket naar de audities op tv van idols… Als ik het zo goed uitlegt. Enfin het lijkt dus alsof je zelf in de studio zit en mensen voor je auditie doen (dit zijn dus net als wij gewoon vakantiegangers die zich zelf hebben opgegeven) maar met een echte jury erbij. En wij mogen ook onze stem uitbrengen.


Er zijn 3 kandidaten. 2 van hen zijn behoorlijk goed, maar de laatste springt er echt wel uit. Zij wint dan ook.
Dat was toch wel erg grappig om een keer gedaan te hebben.
Na de show lopen we richting fantasmic en bibberen we opnieuw van de kou. Paps zet eigenlijk vraagtekens bij of we wel naar de show toe moeten gaan als we het zo koud hebben, vooral omdat mams er gewoon niet gekleed op is. Eigenlijk vinden we alledrie dat hij daar een punt heeft, en we besluiten om nu lekker uit eten te gaan en donderdag, een dag die ik in had geroosterd als reserve disney dag, te gebruiken om terug te gaan naar dit park om de attracties te doen die we niet hebben gedaan en fantasmic natuurlijk!
Terug lopen doen we door de winkeltjes en er wordt nog een kadootje door mij voor paps en mams gekocht. Een kerstbal met mickey en minnie in een trouwring. Mams vind hem erg leuk.
Terug bij de auto besluiten we eerst naar huis te gaan om ons om te kleden en na het eten naar downtown disney te gaan. Mams wil perse in golden corral eten, het buffet restaurant waar we vorige keer ook gegeten hebben, en aangezien het hun dag is, wordt dat het.
Paps moppert nog een beetje dat mams zich nog wil omkleden, maar aangezien hij het tegen 2 vrouwen aflegt en hij voor niets moeilijk doet, verliest hij het….. :-D
Thuisgekomen is mams zo omgekleed en rijden we naar golden corral.


Hier eten we opnieuw heerlijk en er is voldoende keus. Wij vinden het echt een aanrader en er was vandaag zelfs biefstuk en gegrilde kip, dus een feestje voor papps en mams. Ik vind de salades echt heerlijk en probeer ook wat aziatische dingen uit. Prima te doen allemaal.
Helaas wordt mams aan het eind een beetje misselijk en besluiten we het diner te beeindigen.
Ondanks de misselijkheid en overgeven wil mams alsnog naar downtown disney. Daar zitten we ook niet zover van af, dus zijn we er zo.
Hier is het aanmerkelijk stiller dan de laatste keer dat we hier waren,namelijk zaterdags……
We lopen als eerste de grote lego winkel in en bewonderen de prachtige bouwwerken die ze hier van lego hebben gemaakt. Ze hebben zelfs tegenwoordig harry potter lego!!! Ongelofelijk!
Hier wordt mams opnieuw niet lekker en blijft overgeven, ook paps gaat nu mee, dus ik denk dat ze echt iets verkeerds gegegeten hebben. Dus na 5 minuten in downtown disney is het linea recta terug naar huis.
Paps moet de auto ook nog een keer aan de kant zetten voor mams en daarna ook nog eens in de auto…… dat is toch wel behoorlijk zielig dat ze zo ziek is op haar trouwdag. Het is echt een dag voor verrassingen en andere wendingen. Maar als mams dan ook zegt ik ben mijn gebit kwijt, dan proest ik het echt uit en kan ik niet meer stoppen met lachen. Vooral omdat mams ook gelukkig wel nog mee kan lachen…….
Een grappig, en voor mams niet zo leuk einde, aan een rustige dag, met heel veel mensen en een behoorlijke daling in temperatuur.
Het gaat ook hier vannacht vriezen, dus we kunnen niet meer in onze shorts of bikini’s buiten lopen, ten opzichte van 1 week geleden en das toch wel een hele bizarre overgang hoor.
Morgen is het een rustige dag en ga ik voornamelijk op zoek naar scrapwinkels, waar ik een heel lijstje met adressen van heb.
En rond 4 uur gaan we richting het magic kingdom voor mickey’s very merry christmas party!!
Update wordt of morgenavond of anders pas de avond erna want woensdag gaan we vroeg vertrekken naar islands of adventure.
Even nog een berichtje naar aanleiding van de superlieve reacties van iedereen. echt heel erg bedankt voor de complimentjes en het medeleven en felicitaties. het is altijd een plezier om de reacties te lezen.
cynthia en theo thanks voor de heads up maar zoals jullie aan het verslag hebben kunnen lezen kwam de waarschuwing niet op tijd, hahaha
christa, thanks voor het grote compliment. maar het blog schrijven is een soort therapie ;-p en ook zeker weten een belangrijk vastlegmoment van deze prachtige reis en genieten doen we daarom zeker!
ik vind het leuk om jullie allemaal weer mee te nemen naar deze, al dan niet soms al zelf, beleefde momenten.
Alvast een hele fijne dag allemaal!
Liefs rebecca

6 opmerkingen:

  1. wij vonden fantasmic fantastisch :) super dus dat jullie toch terug gaan om deze te doen! warmer gekleed dan wel :)

    ook toy story zal ik niet meer vergeten, een heel leuke attractie ;)

    hopelijk valt vanaf nu de drukte mee en zijn de temperaturen jullie beter gezind !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ten eerste wil ik jullie feliciteren met jullie trouwdag.
    Zie dat jullie het leuk gehad heeft ondanks dat Lida een beetje ziek was.
    Geniet van de dagen die er nog aankomen...

    groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dag, in alle opzichten...hopelijk gaat het beter met je moeder.

    Wij hopen dat de temperaturen nu weer wat omhoog kruipen voor jullie. Nog veel fun !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met jullie 10-jarig jubileum.
    Ondanks een paar hobbels hebben jullie,denk ik, toch een leuke dag gehad, hopelijk is iedereen morgen weer fit.
    Ik had op het weerbericht gezien dat het zoveel kouder was, wat een verschil met vorige week..
    Op een of ander manier verwacht je dat niet zo tijdens je vakantie.
    Nou ja, dan nog maar even wat shoppen, truien bijv..:_)
    Veel plezier weer, groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag om te lezen! Hopelijk zijn je pa en ma weer een beetje beter nu.

    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig verslag weer Beccie, mijn koffie ligt ondertussen op mijn bureau in plaats van in mijn mond haha
    Maar misschien een beetje laat nog gefeliciteerd
    en een dikke knuffel van Roan.

    BeantwoordenVerwijderen