Welkom op deze pagina

Iedereen van harte welkom hier.

Ik hoop dat je geniet van de verhalen die er komen en zijn en laat gerust even een berichtje achter ;-)

groetjes rebecca


dinsdag 14 december 2010

Een relaxte dag bij seaworld

Vandaag de laatste dag die we volledig in orlando kunnen doorbrengen en we besluiten dan ook volgens planning naar seaworld te gaan.
De dag wordt niet heel rustig opgestart ;-) want we willen op tijd in seaworld zijn voor het voederen van de dolfijnen. De vorige keer vonden wij dit zo ontzettend leuk en de laatste keer waren we te laat, dus nu zorgen we dat we er op tijd bij zijn.
Om kwart voor 8 zijn we alledrie goed wakker, ondanks de nog late avond gisteren in studios. En echt om iets voor half 9 zitten we in de auto op weg naar seaworld.
Het is behoorlijk bewolkt nu maar het zou wel wat warmer worden, dus maar hopen dat dit ook werkelijk gebeurd.
We draaien mooi op tijd de parkeerplaats op en worden dit keer naar een parkeerplek wat verder van de ingang geleid… (het kon ook niet dichterbij dan de vorige keer, want toen stonden we net naast de preferred parking echt net voor de ingang ;-)
Ik wordt echt helemaal enthousiast want ik wil de hele vakantie al van die gele amerikaanse schoolbussen op de foto zetten… en eindelijk we zijn de auto uit en er komen 3 schoolbussen aanrijden. Dus helemaal happy want dit was echt nog een foto die ik graag wilde maken
Helaas niet met een strakblauwe lucht erachter, maar ja je kan niet alles hebben….
Bij de tascontrole en de ingang is het niet druk. Wel heeft moeders enorm veel moeite met naar binnen komen. Haar vingerafdruk wordt niet gepakt. En de jongeman die haar hielp was niet een van de snuggerste, dus eerst je vinger erop leggen, pakt ie niet, dan maar weer naar de foto kijken, opnieuw scannen, opnieuw vinger, weer niet, weer kijken naar foto, opnieuw proberen ditmaal het nummer handmatig invoeren, vinger erop, weer pakt ie hem niet. En in plaats dat mams gewoon door mag lopen…. Nee nee nee. Het moet de moeilijke manier ;-) dus opnieuw scannen, vinger erop, en ik trek nog net op tijd haar vinger een stukje naar beneden zodat nu werkelijk het topje gescand wordt. En warempel het werkt!!!! Waarom die seaworld medewerker dit niet bedacht had, weet ik ook niet, want mams liet gewoon haar hele vinger scannen, hahahaha, die mams ook.

Nou behoorlijk wat tijd verloren dus we lopen nog een stevige pas, langs de koffietent :-D, naar het dolfijnenbassin waar we in de rij gaan staan om te voeren. Paps wil nog sneaky mij mee naar binnen sneaken, maar dat ging niet door en leverde hem een boze blik van de medewerker en van mij op;…. Eigenlijk zou ik namelijk foto’s gaan maken, maar we vinden het alledrie veel leuker als ik het ook doe, dus dan toch maar samen en zien we wel of het leuke foto’s worden.
Een hele instructie gaat vooraf aan het voeren. Niet de dolfijnen plagen, het bakje op de muur laten staan, niet bij de ogen en het blaasgat aaien. Laat de dolfijn naar jou toe komen en vooral geen losse voorwerpen boven het water laten bungelen.
Als we allemaal hebben ingestemd met deze procedure mogen we naar de waterkant en krijgen we een bakje vis op de muur gezet. En de dolfijnen zijn al helemaal enthousiast en komen volop uit het water om voer te krijgen.

We geven omstebeurt een visje aan deze schattige dieren. Wat zijn ze aandoenlijk en lief en we kunnen wel de hele tijd naar ze kijken en van ze genieten. Ik neem de tijd om een aantal foto’s te maken, maar echt heel mooi worden ze niet.


De visjes zijn veel te snel op en ook onze tijd. Mams gaat nog even met de dolfijnen spelen en een dolfijn doet wel heel leuk mee door zijn kunstjes te vertonen en ze laat hem dan ook klappen en zingen… misschien had ze toch een ander beroep moeten kiezen ;-)

 We kunnen er alledrie wel uren naar kijken, maar de show must go on. Dus we verlaten dit gebied. Het blijven bijzondere dieren en iedere interactie met ze blijft enorm leuk.
Na de foto’s van de professionele fotografen bekeken te hebben, haasten we ons dan ook naar de show van horizons opnieuw. Deze hebben we de vorige keer ook al gezien, maar we vonden hem zo prachtig dat we hem nogmaals willen bekijken en hopelijk dat ik ditmaal ook wat mooiere foto’s kan maken.
Helaas zijn we behoorlijk laat als we het stadion inlopen en is het echt zoeken geblazen naar een plekje. Wat is het weer druk vandaag hier! We kijken onze ogen weer eens uit naar de mensenmassa’s die in deze parken lopen.  Het stadion zit bijna vol en dit is slechts de eerste show van de dag. Het is pas 10 uur!





Opnieuw is de show geweldig, ondanks het gemis dit keer van de roofvogel die in de vorige show die we gezien hebben te water kwam. Geen idee of dit de reden was dat deze er dit keer niet in zat.
We hebben weer enorm genoten van de show, maar paps vind het hierna toch echt weer tijd voor een kop koffie. Onderweg maak ik nog wat foto’s van de flamingo’s en lopen we dus terug naar de bakery die vlak bij de ingang zit.
Hier nemen we alledrie een lekkere bak koffie en voor mij neem ik er ook nog een kerstversierde muffin bij…
Na de (slappe) bak koffie lopen we op ons gemak naar shark encounter. Ook deze attractie/dierenobservartie plek vond ik de vorige keer prachtig en krijg dan ook mijn ouwelui zover om weer mee te gaan. Het is lekker rustig in dit gebied, want de zeeleeuwenshow is nog aan de gang.
Onderweg passeren we ook nog eens shamu met een kerstoutfit..
Bij de shark encounter kunnen we weer rustig rondlopen en rondkijken. De tunnel waar je met een loopband door heen gaat, gaat veel te snel, maar helaas aan al het goede komt ook een eind.
We zien in ieder geval weer prachtige haaien, die veilig achter het glas zitten. Wat een tanden hebben deze dieren in hun bek!


Na de shark encounter lopen we naar een water attractie. Onderweg komen we allerlei kermisspelletjes tegen en kijken we even naar de mensen die hier aan mee doen. We zien ook een leuk spel met ballen gooien en hier proberen mams en ik ons geluk mee uit. Van de 7 ballen gooien wij er samen 6 mis. Paps zegt bij de laatste bal, tjonge jonge, heb je er nu nog geen een in? nou omdat hij zo opschept, mag hij de laatste van mij proberen. En prompt! Hij gooit een bal in een ring voor een medium prijs, en ik ben dus een orka knuffel rijker J
Mams vind shamu ook wel leuk, maar dan wel aangekleed in een kerstoutfit, en zij laat dan hier zo’n stuffed animal maken. Heel grappig maar ja, hopen dat ze nog in onze koffer passen!
Dan komen we aan bij de journey to atlantis. De enige attractie die we hier nog niet gedaan hadden, omdat het veel te koud was. Paps gaat niet mee en blijft lekker kijken. Mams en ik wagen ons eraan, zij met haar poncho en ik met mijn waterdichte jack. Het is een waterbaan/ kleine achtbaan met een boot door de waterwereld van atlantis. Heel erg mooi gemaakt weer en er zit me een behoorlijk steile afdaling in. gelukkig gelukkig, we worden eigenlijk bijna niet nat…. dit zal ermee te maken kunnen hebben dat we achteraan zijn gaan zitten en dat er een stel zo dom was om de voorste banken te nemen. Het was verder erg rustig in de attractie, dus hadden geen mensen voor ons.
Na de attractie moeten we natuurlijk als overwinnaars op de foto..

Hierna spuiten we nog wat mensen nat ;-D heel erg leuk om te doen, (dat doen ze bij ons ook!) en dan lopen we richting de uitgang….


Maar dan gebeurd het! Iets waar ik al 2 jaar bang voor ben. Ik laat mijn camera uit mijn handen vallen en hij valt recht op de lens op de grond van ongeveer een meter hoogte.
Oh nee. De tranen staan al in mijn ogen… de camera pakken we voorzichtig op en hij rammelt…. Oh nee!!! De lenzendop is volledigbeschadigt en komt ook niet meer van de lens af. We besluiten door te lopen, maar kan het toch niet los laten en we gaan de camera hier in seaworld opereren.
Voorzichtig wrikken we de lenzendop los. Die is eraf. Daaronder is mijn uv filter (die werkt als een beschermhoes voor de lens) totaal versplinterd….. maar daaronder, lijkt mijn echte lens niets te mankeren. Overal zitten glassplinters en we moeten alsnog uitkijken dat we de echte lens niet beschadigen. Met een beetje schudden, wringen, draaien en opnieuw schudden krijgen we de uv filter van de lens af…. Thank god! De lens is niet beschadigd en zodra ik hem op de camera doe kan ik ook hiermee weer geheel goede foto’s maken. Pffffffffffffff wat een opluchting. Het had zoveel erger gekund. Jammer van mijn uv filter, maar ben echt heel blij dat ik mijn nieuwe! Lens niet beschadigd heb, want die is speciaal voor deze reis nog aangekocht…
Opgelucht lopen we naar de uitgang en koop ik onderweg nog een bakje met de beroemde dipping dots..

Dit zijn alllerlei sooorten smaken rondjes in ijsvorm. Heel erg lekker. De smaak die ik heb geprobeerd was bananasplit en ook paps en mams smulden ervan.
We verlaten het park om vanavond weer terug te komen naar de kerstshows. Paps is niet helemaal lekker en mams Is ook moe. Ik daarentegen ben nog helemaal fit. We weten nog niet wat we met het eten vanavond gaan doen en we besluiten in ieder geval vanmiddag naar de subway te gaan. Paps is eigenlijk helemaal niet lekker en slaat zelfs een rondje subway over. Dus we brengen paps thuis en ik stel voor om met mams naar the florida mall te rijden om daar nog even een kijkje te nemen en een broodje subway te eten. Paps vind het allemaal prima, zolang hij maar geen gezeur aan zijn hoofd heeft, en mams ziet dit plan ook wel zitten. Het is nu eenmaal de laatste kans om even de boel hier te bekijken. Nadat we paps af hebben gezet in het huis koersen we zelf richting de florida mall af. Wat een drukte op de weg. Je kunt goed merken dat het vrijdag is. En we doen dan over een stukje van een half uur echt bijna een uur. Om 2 uur komen we aan in de florida mall, en daar was eigenlijk niet op gerekend.
Als eerste zetten we koers op de m&m’s winkel die mij zo bijzonder lijkt omdat ik nog nergens zo’n soort winkel tegengekomen ben. Een bezoekje hieraan vind ik dan ook werkelijk uniek.
Allerlei soorten souvenirs in soorten en maten en kleuren, sokken, bekers, petten, jassen, kerstballen! Standbeelden, kauwgomdraaidingen en nog veel meer andere souvenirs gemaakt van het merk m&m’s.





Echt fantastisch om te zien wat ze allemaal bedenken. Ik vind het toch wel heel speciaal en besluit zo’n kauwgombalmachine mee te nemen met m&m’s. vind dit toch wel een heel grappig souvenir.
Na dit bezoek lopen we door de florida mall heen, niet specifiek op zoek naar iets, behalve dan naar een foodcourt… en jaja, waar valt ons oog op als we er langs lopen??


Een disney winkel!!! Hahahaha alsof we hier er nog niet genoeg van hebben gezien. Ondanks de gedachte dat deze winkel geen kerstballen had, vinden we ineens een hoekje met aanbiedingen waar allerlei kerstballen maar 5 dollar waren. Dat was leuk inkopen doen!! We hebben dan ook echt waar! De laatste ballen gekocht van deze reis, want dat konden we natuurlijk niet laten liggen. Ook worden er nog wat laatste kadootjes gekocht. En een disneykerst cd die ik al ons gehele verblijf hier zoek, vind ik hier voor maar 6 dollar.
Na de disney winkel lopen we snel door naar de foodcourt want het is inmiddels al kwart voor 3 en we willen op tijd weer seaworld in, maar liever voor seaworld eten, dus als dit nog allemaal moet, moeten we ons toch een beetje haasten.
De subway is gelukkig snel gevonden, en ondanks nog een korte twijfel voor een taco bell, besluit ik toch ook voor een subway broodje te gaan en eten mams en ik deze in de foodcourt op.
Op weg naar de auto passeren we ook nog eens een starbucks en dan kan mijn dag helemaal niet meer stuk. Heerlijk!
We rijden relaxt terug naar het huis waar we uiteindelijk om kwart voor 5 thuis komen. Humzz, toch wat later geworden dan verwacht….
Eigenlijk was de planning om even te rusten en dan rond 6 uur te gaan eten. Maar mams en ik besluiten het ervan te nemen en besluiten toch nog even het bubbelbad hier op het complex uit te proberen. We vinden deze heerlijk heet en komen dan ook helemaal even tot rust. Tot onze rust uitgebreid verstoord wordt door een grote groep engelse jongeren die het woord rust nog niet uitgevonden hebben :-) of course we zijn in orlando.
We  vertrekken dan ook uit ons bubbelbad en ik besluit nog een douche te nemen en mams ruimt nog wat spulletjes op.
Maar nu? Waar gaan we eten…..? golden corral stond nog op het lijstje, maar aangezien we daar zo ziek zijn geweest, wil mams dat niet meer. Uitgebreid eten hebben we ook geen zin in, maar in seaworld is ook niet echt een idee. Dan toch maar naar de mac?? Voor de laatste keer? Ja daar zijn we het allen over eens.
We rijden eerst naar de mac het dichtst bij ons, maar toen we zagen hoe druk het hier was en er maar 1 medewerker aan het helpen was, besloten we toch iets verder te rijden naar een andere mac op de 192, die hier behoorlijk dik gezaaid zijn.
Hier hadden we vrij snel onze bestelling en kon ik nog 1 keer genieten van de heerlijke milkshakes die ze hier maken, met slagroom en 2 keer zo dik als hier thuis….

Na de maaltijd rijden we door naar seaworld waar we rond kwart voor 7 aankomen. De eerste show van clyde en seamore begint pas om kwart over 8 dus we hebben nog even de tijd.
We besluiten, na een kop koffie ;-), wat rond te lopen in het kerstdorp wat nu geopend is in verband met de speciale kerstvieringen van seaworld.




Dit kerstdorp is gezellig verlicht en er zijn allerlei kraampjes met lekkere dingen, leuke spulletjes of grappige spellen. We lopen er op ons gemak door heen en staan wat langer stil bij de verlichte dieren en de zee van kerstbomen over het water. Een heel mooi gezicht is dat!
We lopen zo rond dat we over de loopbrug weer ongeveer terug lopen naar het beginpunt en vanuit daar naar de show van clyde en seamore lopen.
Daar lopen we naar de zijingang, omdat er een hele grote menigte bij de hoofdingang staat te wachten. Bij de zijingang staan slechts een paar mensen en daar kunnen we dan ook al na 5 minuten wachten naar binnen.
We vinden echt een superplek vooraan, net boven de splash zone en zijn ruim op tijd om te genieten van de voorshow die gegeven wordt door een welbekende mimespeler.



Ook ik lig helemaal in een deuk door de grappen die hij uithaalt met sommige mensen die binnen komen, ook al zie je er al een hoop mensen op voorbereid en zelfs iemand heel hard voor hem wegrennen. Dat was echt hilarisch.
De warme drankjes gaan weer als hete broodjes over de toonbanken de warme choc is heerlijk verwarmend op zo’n koude avond weer. Mams heeft het alweer behoorlijk koud. Hoe moet dat wel niet in nederland worden.
Eindelijk begint de show dan en ze hebben er echt een werk van gemaakt.
Het hele décor is nu volledig versierd met kerstversieringen en er is een heel ander verhaal van show gemaakt, waarin het draait om de kerstman die een bezoek aan seamore en clyde moet brengen, want die hebben de kerstman nog nooit gezien.







Leuk gedaan en we hebben weer enorm gelachen en ook genoten van deze show.
Aan het einde van de show is het kwart voor 9 en de shamu show miracles begint om half 10 dus we besluiten door te lopen naar het stadion van shamu.
Hier is het al wel een stuk drukker, maar dat komt ook omdat de gehele meute doorliep naar het stadion. Toch valt het achteraf gezien best mee, maar moesten we toch in de splash zone gaan zitten voor mooie plekken. Paps krijgt weer opdracht deze plekken te bewaken met zijn leven, want de dames moeten weer plassen en ik ga ook nog van die overheerlijke churros halen en moet daarvoor een behoorlijk eind richting het kerstdorp lopen.
Als ik terug ben is het nog maar een kwartiertje wachten op de show en het publiek wordt hier vermaakt met karaoke kerstliedjes voor iedereen. En een hele goede saxofoonspeler die ook mooie kerstmuziek speelt. Onderwijl hebben we zicht op mama en de baby orka… dus niet slecht gedaan…


De show begint keurig op tijd en heeft verschillende filmelementen en showelementen in zich. Er worden veel mooie sprongen gemaakt, natuurlijk een stukje voorlichting en het publiek wordt fiks nat gemaakt.






Dit alles bij prachtige muziek, mooie lichtwerken en zelfs ook live gezongen. Heel erg mooi.
Deze show vonden wij wel weer erg mooie en leuk ten opzichte van believe, de dagshow….
Wij hebben in ieder geval enorm genoten en blij dat we deze show nog hebben mogen meemaken.
Na deze show lopen we direct door naar het volgende kerstevent. Dit maal is het vlakbij. Het grote stadion aan het water, waar normaal de waterski’s shows gehouden worden. Dit keer is er een mooi plekje vooraan, waar we een schuin zicht op de ijsshow straks hebben en daarna een mooi zicht op het vuurwerk en de fonteinen.
Ik ga ondertussen weer op weg om warme choco te halen, ditmaal maar in een souvenirscup omdat het toch niet zoveel scheelt en we het een leuke souvenir vinden. Ik ben al lang blij dat ik nog niet klaar hoef te zitten, want het is veel te koud om te blijven zitten en ben dan ook blij dat ik even een stuk op een hard tempo kan lopen zodat ik het wat warmer krijg.
Als ik terug kom wordt het publiek vermaakt met een acapella gezang van een herengroep wat erg goed klinkt, of course kerstliederen, en is het al snel tijd voor de ijs show.
Bij deze show worden we vermaakt met mooi kunstijsschaatsen en leuke trucs. Ook komen er nog 2 pinguins op het ijs en die zorgen natuurlijk voor veel oh’s en ah’s.






Mams vind de show maar zozo, maar paps en ik vonden hem wel erg leuk, maar dat komt oook omdat wij meer van kunstschaatsen houden.
Direct na de show vind er nog een spectaculaire vuurwerkshow plaats en wat met de fonteinen, maar hier moest ik weer erg oppassen dat mijn camera niet nat werd, helemaal nu zonder beschermfilter….





We genieten ook van het vuurwerk, zeker met de gedachte dat dit het laatste hier is en gaan met een heerlijk gevoel terug naar de parkeerplaats. Onderweg besluiten we om de foto’s van het voederen van de dolfijnen niet te nemen omdat we het een hoop geld vinden en we het toch eigenlijk wel een beetje overbodig vinden naast de andere foto’s die we al hebben.
Na een korte rit, komen we aan in ons huis waar we uitgeput in bed vallen om onze laatste nacht door te brengen.
Morgen nog inpakken, koffers wegen en daarna naar animal kingdom om de laatste paar uren door te brengen (jaja ik heb het erdoor gekregen ;-)) en rond 4 uur op het vliegveld zijn om de auto in te leveren en in te checken voor onze vlucht van 7 uur met aer lingus.
We zijn benieuwd….

Dit blog heb ik vandaag geschreven….
Geen idee wanneer ik tijd heb om het laatste gedeelte te schrijven, vooral omdat ik morgen weer aan het werk moet en een enorme jetlag heb… dus wordt nog vervolgd!
Liefs rebecca

5 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je camera nog valt op de laatse dag maar je hebt er toch nog mooie foto' mee kunnen maken .
    Wij gaan morgen de laatste dag in naar Universal en donderdag naar huis hopelijk wat sneller als op heeen reis.
    Werk ze morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt hele mooie foto's gemaakt van het voeren, en gelukkig is je camera verder goed na het vallen. Een filter is vervangbaar, dus je hebt geluk gehad.

    We wachten geduldig op de rest....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb met veel plezier je blog gelezen, bedankt hiervoor. Succes met de jet-lag, dat duurt hopelijk niet meer te lang! groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pech dat je camera is gevallen, maar de schade is nog beperkt gebleven! gelukkig maar ...

    ik ga je blog missen, want je schrijft een hoop! en het is ontzettend gezellig om te lezen!

    je hebt er echt een top vakantie opzitten hé :)

    zo zou iedere vakantie moeten zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Rebecca, dat was weer een mooi verhaal, jammer dat het voobij is, ik zal je berichten nog missen. Jullie hebben wel een mooie vakantie om op terug te kijken, met een prachtig verslag vol leuke foto's.
    Wel weer even omschakelen als je thuis bent. Door het lezen van blogs hou je het vakantiegevoel nog een beetje vast.

    groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen