Welkom op deze pagina

Iedereen van harte welkom hier.

Ik hoop dat je geniet van de verhalen die er komen en zijn en laat gerust even een berichtje achter ;-)

groetjes rebecca


donderdag 2 december 2010

discovering the underwaterworld

Goede avond allemaal. Vandaag lekker vroeg het blog want we waren vroeg thuis en dus alle tijd om uitgebreid te schrijven en ook eens op mijn gemak te internetten.
Vandaag zijn we naar discovery cove geweest om een bijzondere ontmoeting met dolfijnen te hebben.
Paps kan er al dagen niet meer van slapen en was vanmorgen dan ook erg vroeg op. Gisteravond nog even wat informatie opgezocht en het bleek dat naast de all inclusive formule daar, we ook daar mogen ontbijten. Helemaal top dus. Alleen hadden we afgesproken rond kwart over 8 weg te gaan,maar paps bleef vanmorgen maar volhouden dat het kwart voor 8 was. Ik ben dan zo lekker eigenwijs en ga daar fiks tegen in, maar we hebben allebei enorm veel zin in vandaag en houden dus al vrij snel op met bekvechten.
Dus uiteindelijk gaan we om 5 over 8 op weg. Bepakt en bezakt met de zwemkleding en voor de zekerheid maar wel handdoeken en natuurlijk niet te vergeten de fotocamera van mams, die onderwater kan tot 3 meter en we ook speciaal voor de vakantie hebben gekocht, anders was de aankoop nog even uitgesteld. Maar nu helemaal leuk dus.
Soepeltjes door mijn kaartleeskwaliteiten (jaja ik ben het levende bewijs dat vrouwen wel! Kunnen kaart lezen) komen we binnen een kwartier aan bij discovery cove. Al bij de chique ingang zijn we onder de indruk en dat wordt alleen maar vermeerderd als we persoonlijk begroet worden en we op de foto gezet worden voor onze persoonlijke passen, die straks ook goed zijn voor ons onbeperkte entrée voor seaworld.
Na het inchecken vervolgen we onze weg het park in en worden we nog even op de foto gezet, door de vele fotografen die hier rondlopen.  Hierna komen we bij het restaurant waar we een heerlijk ontbijt nuttigen…. Het is goed verzorgd en er is voldoende keus.  Maar oh oh oh wat is het koud (sorry jongens die in nl kou lijden want daarvoor is 20 graden natuurlijk een eitje). Gelukkig hebben we allemaal ons al op de kou gekleed, met lange broeken en een vestje en zijn er op het terras heeters te vinden die ons lekker warm houden. Oef, dat is wel afzien vergeleken met de laatste paar dagen dat we het echt al in ons korte broek veel te warm hadden en dat we pas 1 keer onze lange kleding aan hebben gehad. Maar ja hopen dat het straks beter wordt, want het is nog vroeg.
Om 11.10 hebben we de dolphin swim gepland en we zitten gezellig bij elkaar in de groep. Als het nog zo koud is dan gaan we gewoon na de dolphin swim en de lunch weg. Maar zover is het nog niet. Als we ons gaan omkleden krijgen we een wetsuit mee, een snorkelset en een sample voor zonnebrand (dat gaan we vandaag niet nodig hebben, denken we nog op dat moment)
Rebecca trekt met wat moeite haar wetsuit aan en het verloopt toch nog vrij soepel. Maar dan roept mams haar hulp in…. Help krijg hem niet aan. Dus ik helpen. Hebben we hem eindelijk aan krijgt ze het helemaal benauwd van de strakke halslijn en is ze echt in staat om hem meteen weer uit te trekken. Ondanks het iets losser doen of haar te laten wennen is ze onverbiddelijk. Dat wetsuit moet nu uit! Maar ja, mams is niet zo soepel in haar gewrichten meer en ze zit dan ook muur en muurvast in haar wetsuit. Ik lig helemaal in de scheur en mams vind dat echt niet leuk. En daar moet ik nog veel harder om lachen. Ik kon er gewoon helemaal niets aan doen, ook nu weer lig ik slap vaan het lachen bij de gedachte aan het komische moment en mams die daar zo onbeholpen staat en bij wie het huilen naarder staat dan het lachen. Vermoedelijk dacht ze dat dat ding nooit uit zou gaan. Na veel rukken, trekken en sjorren komt er toch eindelijk beweging in (in dat wetsuit dan) en hebben we hem na 10 minuten eindelijk weer uit.
Dan maar een wetvest, wat haar toch iets warmer houd dan alleen haar badpak maar niet te vergelijken is met de heerlijke halve wetsuits van ons. Die houden ons wel flink warm. Nou dan maar even tanden op elkaar en in het water, want naast de dolphin swim kan je hier in het park ook snorkelen in een tropisch rif en roggen aan raken en luieren op de lazy river. We lopen het water in en………………………………… zalig warm, bijna zo warm als het bubbelbad van gisteren. Dusssss dat is lekker vertoeven… we blijven hier dan ook een flinke tijd in en zwemmen een rondje. Wat is dit park groot, we zijn al helemaal moe maar dat is ook niet gek want we hebben wel een uur over een rondje gedaan. 
Het is tijd voor wat drinken en wat te snacken en dan gaan we warm worden voor de dolphin swim ervaring. Inmiddels is het zonnetje hard gaan schijnen en de wind gaan liggen en begint het behoorlijk behagelijk te worden. Toch zitten we nu aan de warme chocomelk…. :-)
Paps kan echt niet wachten en als het aan hem gelegen had zaten we een half uur vantevoren al klaar in de hut waar we ons moeten melden. Maar mams en ik temperen hem en laten hem zitten naast ons met uitzicht op andere groepen die ook met dolfijnen aan het zwemmen zijn.
Dan is het eindelijk 5 over 11 en melden we ons in het hutje. Hier moeten we een release formulier ondertekenen dat discovery cove nergens voor aansprakelijk is mocht er iets met ons gebeuren als we met de dolfijnen aan het zwemmen zijn…. HUMZ dat geeft veel vertrouwen… vooral aan mams die het toch allemaal wel erg spannend vind. Na een korte introductie en ook informatie  waarom je wilde dolfijnen niet in hun natuurlijke omgeving moet storen, krijgen we onze trainer aangewezen. Een enthousiaste jongen waar ik absoluut niet meer de naam van weet. Ook ik heb echt heel veel zin in de interactie, ook al is het niet de eerste keer meer voor mij.
We lopen naar het bassin en worden naar de hoek geloodst. We mogen gewoon in laag water staan en de dolfijn komt op ons afgezwommen. De trainer roept haar, en we hebben de prachtige vrouwtjes dolfijn yoko vandaag tot onze beschikking.
Eerst mogen we haar allemaal aanraken. Wat is dat toch al een prachtige ervaring…
Na het meerdere malen aanraken laat de trainer ons helpen met yoko wat geluiden te laten maken. Mams ligt al weer helemaal dubbel, ondanks de angst.
Dan is het tijd voor een kus en een knuffel. Voorzichtig wordt ons uitgelegd hoe we ons moeten gedragen bij yoko en waar we haar mogen vastpakken. Eerst de 3 engelsen voor ons, dan ben ik aan de beurt. Het verloopt soepeltjes en herken nog de handpakkingen van mexico. Maar opnieuw echt geweldig om dit te doen. Dan is mams en de kus gaat nog goed, alhoewel ze het vreselijk eng vind. Maar dan gaat yoko er ineens vandoor. Op zoek naar haar vriendje. En de trainer heeft flink wat moeite met haar terug te roepen. Ze maken even een dolfijnenswitch en we krijgen het vriendje van yoko ervoor terug. Dit is een mannetje met een stuk minder gave huid, maar nog steeds een prachtig dier om te zien. Mams mag wel met hem knuffelen en ze is blij dat het achter de rug is, ook al vond ze het erg leuk.
Dan is paps aan de beurt en die wil de dolfijn zowat tongzoenen. Hij houd zijn hoofd verkeerd en moet daarom zijn kus 3 keer overnieuw doen… ik lig opnieuw helemaal dubbel. Zijn knuffel gaat wel goed en warempel de dolfijn gaat er niet vandoor.



Yoko is inmiddels weer terug en we mogen het laatste interactiemoment alweer doen, de werkelijke dolphin swim waar we aan de vin van yoko mogen meezwemmen. Geweldig lijkt me dit, want dit is iets wat ik in mexico ook niet gedaan heb. Na de engelsen, ditmaal 5 gaan wij op weg. Maar yoko die net nog prima meewerkte, wil niet meer……….. Ze zwemt weg en wil niet meer terug komen. Paps is als eerste en we wachten geduldig, dit maal in diep water. Het duurt en het duurt en het duurt. Dan krijgen we tooch maar even een andere dolfijn en mogen we aan de vin van de dolfijn meezwemmen. Paps gaat eerst en daarna gaat het heel snel. Ik mag als laatste en vond het een hele bijzondere ervaring.



Nog even zwaaien en wat sprongen en dan zit onze dolfijn interactie erop. Er zijn volop foto’s gemaakt, en na even snel de handdoeken gepakt te hebben mogen we de foto’s bekijken en besluiten of we een pakket willen nemen. De prijzen kenden we al van andere verhalen, en daardoor was dit geen verrassing voor ons. Eigenlijk hadden we thuis al besloten, en alhoewel ik niet perse de dvd wilde hebben, vonden mijn ouders het wel leuk ook deze erbij te hebben. Dus besluiten we voor het ultimate package te gaan waar we 7 grotere foto’s, 1 kleinere foto, 2 sleutelhangers, 2 kleine fotootjes, een fotoalbum, een cd met alle foto’s, de dvd  en ook foto op posterformaat krijgen. Een fiks pakket dus, maar ja dit doen we echt maar 1 keer. Ook een rib uit ons lijf, maar ja, we krijgen er iets prachtigs voor terug.
Na de dolphin swim gaan we opdrogen in de zon, want het water bij de dolfijnen was wel een stuk frisser en boven het water met je natte lichaam is het veel kouder. Het zonnetje schijnt toch wel flink, ondanks de frisse wind en als we onze wetsuits uit hebben is het een stuk behagelijker.
Rond half 1 is het tijd voor de lunch en mogen we kiezen uit een menu. Echt top keuze met gegrilde zalm, hamburgers, hotdogs, allerlei andere warme gerechten en ook nog eens volop keus in toetjes.
Paps en ik gaan voor de zalm en mams voor de hotdog.
Er speelt live muziek en we kunnen het gewoon niet geloven hoe goed dit allemaal verzorgd is. We zijn gewoon verbijsterd. Wat een prachtig park en een bijzondere ervaring.
Na het eten wordt het nog even tijd om te zwemmen. Vanmorgen heeft paps een heel snorkelrif gevonden met enorme vissen en ook ik (jajaja ook ik!) heb daar ook even gezwommen en vond het voor herhaling vatbaar. Vooral vanwege de enorme roggen die erin zwemmen en wonderbaarlijk zijn om te zien. De vissen blijven gelukkig voor mij op afstand. Paps heeft het fiiks koud en houdt zijn kleren aan. Ik ga alleen op pad want snorkelen is niets voor mams. Eerst even in het roggenlagoon waar je samen met kleinere roggen in het water zit en je ze kan aaien. Ze zijn behoorlijk glad en voelen echt als een vis, maar wel heel zacht. Wel moet je heel stil zitten wil je ze kunnen aanraken en ze dicht bij je willen komen. De roggen vind ik niet eng. Daarna ga ik met een zwemvest om (helpt me te drijven en vind ik dus een stuk handiger, plus dan kan ik wat beter stil en hoog blijven hangen ;-) het rif binnen om daar nog even te snorkelen. En ik schrik mezelf het apelazerus. Zie ik ineens op 3 meter afstand een enorme haai naast me zwemmen. Haal van schrik boven water adem en kijken paniekerig om me heen, maar gelukkig ze zitten achter glas. Het zal me nu niet gebeuren dat ik eindelijk tussen de vissen durf te zwemmen en dan zo’n groote enge haai tegen kom (zoals jullie al weten ben ik daar zo bang voor!) Opnieuw zwemmen er enorme roggen onder me en ook wat grote vissen. Vreemd genoeg ben ik banger voor die grote vissen (rond 1 meter lang) dan voor de roggen, die een panwijdte van wel 2 meter hebben en sommige wel dik 1,5 meter groot zijn ook.
Snel de camera bij paps gehaald en wat foto’s en filmpjes gemaakt. Heel super om te zien. Dan nog even bij de roggen in de lagune en daar ook wat foto’s laten maken


. Mams zit al ongeduldig op me te wachten, want wat even snorkelen was, is bijna een uur geworden. Samen nemen we de lazy river nog eens op ons gemak en dit maal met de camera bij ons en een zwemvest om, om relaxt te drijven.
Prachtige plaatjes om ons heen met nog steeds een strakblauwe lucht en een scherpe zon (ik heb inmiddels wel mijn gezicht ingesmeerd, want die verbrand veel te snel, en paps en mams hebben me keihard uitgelachen omdat ik zo wit werd) Er is ook een aviarium waar de lazy river doorheen stroomt, met een waterval aan het begin en eind om de vogels binnen te houden. Op het eind zie ik een prachtige regenboog in de waterval staan met mams eronder en dat leverde een superplaat op. helaas heb ik mijn eigen camera niet bij me.


Na 40 minuten komen we bij paps aan en is het tijd om te douchen en om te kleden. We kijken nog even rond en ik koop een leuk shirtje van discovery cove en wat scrapspullen.
Dan de foto’s ophalen en kunnen met enorme leuke herinneringen afscheid nemen van discovery cove. Wat een superervaring.
Vanwege de uitgebreide lunch en het moe zijn van fast food besluiten we vanavond gewoon een broodje thuis te eten, vooral ook omdat we niet van plan zijn meer de deur uit te gaan.
Rond 4 uur zijn we bij de supertarget naast ons huis waar we wat brood en ontbijtspullen voor morgen halen. We zijn niet zo dol op ontbijt, dus daarom doen we dat liever thuis, omdat we niet uitgebreid eten. Ik haal nog even een broodje subway voor vanavond omdat ik die echt overheerlijk vind en ook starbucks wordt aangedaan voor een drietal koffie.
Om half 5 zijn we thuis en is het heerlijk om de hele avond voor ons te hebben. Ik besluit de foto’s op de laptop te zetten en daarna het verslag te schrijven, voor bij het zwembad omdat daar de upload snelheid het snelst is. (heb inmiddels een mindere, maar wel, een verbinding op het uiterste puntje van ons terras. Mag alleen niet bewegen en ook de meest miniscule aanraking van de tafel zorgt ervoor dat de connectie eruit vliegt.
Maar de laptop loopt continu vast, als ik de helft van de foto’s en filmpjes erop gezet heb. Heeee? Das vreemd denk ik. Na een aantal keer heb ik het probleem vastgesteld, het zit in de filmpjes van defotocamera. En laten die nu echt super zijn. Maar probleem, heb al de helft van de foto’s gewist, omdat ik control cut gedaan heb…. Dussss heb ik wel de helft van de foto’s op de computer staan, maar daar kan ik niet bij, omdat daar 1 filmpje bij staat en niet bij de andere helft omdat de kaartlezer dat niet trekt. Via veel omwegen heb ik de filmpjes op de camera gewist. De andere foto’s die nog op de camera stonden op de computer gezet, en alles, dus inclusief de vreemde filmpjes, op een cd gebrand, die ik ook niet kan openen, maar dat is later zorg, want die staan er in ieder geval op.
We hadden dus hele leuke foto’s en filmpjes maar helaas de helft maar op het blog vandaag, wie weet komen er thuis nog een aantal bij, want nu 2 uur ben ik er helemaal klaar mee en heb ik alle foto’s geback upd, en de filmpjes van de camera afgegooid.
Een goede leer voor de volgende keer dus.
Nu een rustige avond voor de boeg, met lekker relaxen, een goed boek en dan niet super laat naar bed want we zijn allemaal erg moe.
Morgen is een rustdag en die hebben we ook alle drie enorm nodig. Ik ben nog met mijn andere voet op een stekel van iets gaan staan en heb daar ook behoorlijk last van, dus hopen dat dit morgen over is. We gaan waarschijnlijk nog wel shoppen en waren van plan om te gaan zonnen en  te zwemmen. Het blijft hier 20 graden maar met een frisse wind, maar wel een brandende zon, dus we zijn benieuwd wat er van deze plannen terecht gaat komen. In ieder geval rustig aan dus en lekker veel tijd om te internetten, bloggen en te relaxen.
Alyssa, leuk dat je meeleest, vandaag helaas geen foto's van de prinsessen, maar wel van de dolfijnen, we hopen dat je die ook leuk vind. :-)
Tot morgen allemaal!
liefs rebecca

5 opmerkingen:

  1. Hallo Rebbeca

    Leuke dag hebben jullie gehad .
    Ja het word hier ook kouder
    Ons huisnummer op Club Cortille is 2798B

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo weer,

    Alyssa vond die foto's van de dolfijnen ook heel leuk, ze zij dat wil ik ook wel een keertje doen met mijn verjaardag. Ja ik weet van anderen dat het heel veel geld kost zo'n foto's van de dolfijnen zwemmen. Maar je moet bedenken dit doe je niet elk jaar. Rebecca jij heb wel pech met je voetjes, gelukkig voor jullie is morgen een rustdag (behalve shoppen).

    Groetjes Wendy en Alyssa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GAAAF deze dag, jullie hebben lol zoveel is wel duidelijk. Wat een mega ervaring in Discovery Cove.. dit staat ook nog steeds op ons verlanglijstje.


    have fun... maar dat zal zekers lukken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoihoi Becca,

    Het woord jaloers...komt niet voor in mijn woordenboek.
    Maar welk gevoel het dan wél is, als ik lees dat jullie met dolfijnen hebben gezwommen, dát weet ik niet ;)

    Have fun !

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo Chris en familie.
    wij zijn Petra en Monique(de schoonmaaksters van Noordpunt)je weet het wel he....
    we hebben deze site door gekregen via Dikra.
    wel leuk om te lezen wat jullie al allemaal hebben gedaan en gezien,, het is voor ons erg herkenbaar, omdat we er ook al vaak zijn geweest.(sterke nog ik/monique vertrekt zaterdag ook naar orlando) misschien komen we elkaar daar nog tegen. we zien dat jullie er erg van genieten, ga zo door!!
    de groetjes van ons vanuit koud Nederland.

    ps. Monique herkende trouwens je vrouw,,want Monique is een nicht van Marijke, en dat is toch een zuster van haar??
    doei doei,,,

    BeantwoordenVerwijderen