Welkom op deze pagina

Iedereen van harte welkom hier.

Ik hoop dat je geniet van de verhalen die er komen en zijn en laat gerust even een berichtje achter ;-)

groetjes rebecca


vrijdag 10 december 2010

Een fantasmic day!

Goedeavond allemaal. Dit is het derde blog dat ik binnen 24 uur schrijf, hahaha, gelukkig beleven we genoeg avonturen voor schrijfstof en vind het ook heerlijk om te vertellen wat we vandaag allemaal gedaan hebben.
We begonnen de dag met eindelijk eens uitslapen, want we hebben geen haast vandaag, alhoewel ik wel iets van tijdsdruk voel, maar dat ligt iets meeer aan mijn eigen dan aan iemand anders.
We ontbijten gezellig met pannenkoekjes, gekookte eitjes en appeltaart (;-) leftover van een paar dagen geleden). Paps vind het wel erg leuk en wil deze traditie thuis doorzetten, alleen dan moeten we allemaal om half 6 ons bed uit,….. dus niet zo’n goed plan :-)
Na het ontbijt vertrekken mams en ik naar boven om alvast flink wat spullen in te pakken. Niet zozeer omdat we daar morgen of zaterdag geen tijd voor hebben, maar meer om te zien of er nog een extra koffer gekocht moet worden. Ik dacht van niet, maar gaandeweg hoe we vorderen blijken we aan 3 koffers en 1 grote tas niet genoeg te hebben. We zijn met 3 koffers heen gekomen en gaan met 4 koffers en 1 grote tas terug, en dan nog natuurlijk alle handbagage niet te vergeten! Het inpakken verloopt wel soepel en we hebben dan al 2 handbagage koffertjes met kerstballen, de koffer van gisteren en 2 koffers met souvenirs en alle kleding al ingepakt na een uur. De rest kunnen we nog niet inpakken en moeten we wachten tot zaterdag. Wel hebben we dus een extra koffer nodig en we weten al precies de plek waar we deze gaan kopen… op de vlooienmarkt waar mams en ik vorige week heen zijn geweest.
Ik wil nog mijn blog van gisteren schrijven en stuur dus paps en mams op pad, ondanks wat gemor van paps dat ik ook best mee kan. Maar ja aangezien het schrijven behoorlijk intensief is, gaat dit anders niet allemaal lukken als we rond 2 uur naar mgm studios willen vertrekken. Ook krijgt paps de opdracht mee om de ingepakte koffers te wegen of ze qua gewicht wel ok zitten. Dit gaat wel zonder gemor….
Paps en mams gaan op pad en ik duik achter de computer om er 2,5 uur later pas achter vandaan te komen. Het gaat vandaag wat langzamer omdat ik niet zoveel inspiratie heb en ook zo duf als een konijn ben. Daarnaast heb ik veel meer zin om naar mgm te gaan, maar ja….
Paps en mams zijn al na een uurtje terug en rond kwart voor 2 staat alles online en eten we samen een boterham. Vers brood van de publix. Jammie!
Snel worden de tassen door mij ingepakt en we gaan dan ook op weg. Ondanks dat mams nog een omelet wilde zijn we rond de afgesproken tijd vertrokken… :-)
Bij het park aangekomen is het niet superdruk op de parkeerplaats, maar hebben we toch een plekje aardig achterin. Ach ja, je kan niet altijd geluk hebben, dan maar met het treintje.
Het treintje brengt ons bij het albekende ritueel van tassencheck en kaartjescontrole.
Eenmaal in het park willen we direct doorstormen naar toystory, en ik vermeld nog dat het minder druk in het park lijkt. Maar dan krijgt paps weer een heldere ingeving, laten we eerst op het infobord kijken. Hier staat bij toystory de wachtrij vandaag opnieuw 2 uur is en dat de fastpassen al zijn vergeven voor vandaag. Echt heel erg balen……….. ook bij de andere attracties staan fikse wachtrijen van bijna een uur. Het is half 3 en we besluiten dan eerst lekker de parade opnieuw eeens te bekijken, aangezien ik deze de vorige keer gemist heb en de film en foto’s niet echt om naar huis te schrijven van waren.
Dus we zetten ons neer op de stoep in mainstreet en ik laat paps en mams onmiddellijk alleen want ik ga even een fastpass scoren voor vanavond voor rock en rollercoaster, want die heb ik nog niet gedaan..  een mooie tijd krijg ik na fantasmic vanavond, dus dat komt prima uit. Op de weg terug besluit ik even op zoek te gaan naar cappuchino want paps heeft zijn dagelijkse dosis nog niet voldoende gehad…
Met 1 warme cappuchino, 1 café late en 1 frozen cappuchino keer ik veilig terug in mainstreet, behalve dat ik dan net in mijn laatste stap naar mijn ouwelui wat van de koffie op mijn vest en broek mors…. Jammer jammer jammer, het ging zo goed, hahaha, maar niets aan te doen, de wasmachine mag vanavond zijn best doen.
We zitten heerlijk in het zonnetje en hoeven niet lang te wachten op de parade.
Verschillende wagens met wat figuren komen langs ons…







Op het eind stoppen ze allemaal en wordt er een show opgevoerd voor de kijkers. Er wordt gedanst, geklapt, gesport en allerlei trucs komen uit de kast om het publiek te vermaken. Dit is toch wel een hele andere parade dan dat we van disney gewend zijn.  De show duurt 10 minuten en dan rijden de karren een 100 meter verder en doen daar de show opnieuw…. Wij zijn als eerste klaar en lopen verder het park in…. wat nu te doen?
We besluiten prins caspian te doen van de chronicles of narnia… geen idee wat voor attractie dit is.
Hier staan we 15 minuten in de rij en dan worden we binnen gelaten in een ruimte met een enorme poort waar we kijken naar een introfilmpje gemaakt door de regisseur. Wanneer de poort opent komen we terecht in de tempel van aslan en kijken we naar een gedeelte van de film geprojecteerd op de schermen in de muur…

Alleen deze schermen zijn vermomd als beelden, dus dat was wel verrassend.
De attractie vonden we wel ok, maar niet super… achteraf kon je nog diverse artefacten uit de film bekijken. Maar we waren hier snel uit.
Het is 5 voor 4…. Humz toystory staat nu nog steeeds 1,5 uur wachtrij en dat zien we niet zitten, straks zijn we niet op tijd voor fantasmic.. dan misschien maar vanavond deze enorm leuke attractie.
Paps mag kiezen waar we heen gaan en wil liever naar idols dan naar indiana jones. Ondanks dat we idols al gezien hadden , maar hij vond hem zo leuk…
Dus op naar idols en onderweg kopen we wat popcorn en een cola light en een churro voor rebecca, waar ze helemaal verslaafd aan is geraakt.
Bij idols worden we vermaakt in de wachtrij met allerlei filmpjes en paps wordt erg ongeduldig… oh oh wat is wachten soms moeilijk ;-) dan gaan de deuren open en we mogen weer plaats nemen in het bekende theater. Dezelfde voorshow wordt gedaan alleen dit keer door een andere presentator. Ook de juryleden zijn een aantal dezelfde. Alleen de deelnemers zijn anders, het zijn wel opnieuw 3 dames.
Dit keer klinken ze alle 3 niet echt top, maar ja we kunnen toch weer kiezen wie wij de beste vinden.
De attractie is weer zo voorbij en we lopen naar buiten. Het is inmiddels 5 uur en paps besluit dat hij het tijd vind om naar het stadion van fantasmic te lopen. Wij verklaren hem voor gek om 1,5 uur voor de show al te gaan staan wachten maar we lopen toch met hem mee en besluiten hem gewoon neer te planten en zelf verder te kijken.
Een lange weg leidt naar het enorme stadion waar de show vanavond gaat plaats vinden.


Als we daar naar toe lopen en ook later bij het stadion aankomen blijkt het maar goed te zijn dat we er zo vroeg heen lopen, want er gaat me toch een partij mensen naar toe! Niet normaal meer.
En 1,5 uur voor de show zitten er gewoon al 2 van 8 vakken volledig vol!
Wij vinden een prima plek aan de rechterkant van het midden en hebben zo bijna een volledig zicht op het gehele gebied.
We planten paps neer met alle spullen en een deken met handschoenen om hem warm te houden, alhoewel het alweer een stuk warmer aanvoelt, er staat wel een hele gemene koude wind.
Mams en ik lopen het stadion weer uit en zien echt mensenmassa’s naar binnen lopen. We krijgen een kaartje mee dat we zo weer naar binnen mogen, mocht het stadion al vol zitten.
We kijken in diverse winkeltjes rond en keren na een half uur met cappuchino voor de koude paps terug. Hij heeft het nog niet erg koud maar heeft wel onze plekken moeten verdedigen met zijn leven. Ahum…. De tassen en de deken dan…………. En het stadion is nu al voor een ¾ gevuld en het is nog ruim 45 minuten voor showtime. Echt ongelofelijk hoeveel mensen hierin passen en ook blijkbaar hoeveel bezoekers mgm vandaag heeft, want er is ook nog een show om 8 uur.
We wachten geduldig af en ondertussen wordt er af en toe wat gegild door schooolkinderen en wordt er regelmatig een poging gedaan tot een wave……………… na 20 pogingen heeft een gedeelte van het publiek het door en doen ze eindelijk meee, wat dan ook tot applaus van de schoolkids leidt.
Om half 7 begint de show. Het is een wervelende show over mickey die fantasieen tot leven roept, maar wat verpest wordt door de slechteriken. Mickey vecht tegen de draak met veel vuur en water.
En natuurlijk overwint het goede.









De show is een aaneenschakeling van muziek, vuur, fonteinen, water en vuurwerk en projectie in het water afgewisseld met een aantal boten met figuren of figuren op het podium.
Het is een prachtige show, en ondanks dat de wind onze kant opblies en daardoor het water ook onze kant op blies (met als gevolg dat de camera’s erg nat werden….) hebben we weer enorm genoten van deze prachtige show! Dit keer hebben we hem een stuk beter op video, behalve de stukken waar de lens bezaaid is met druppels en paps gewoon is door blijven filmen……………….. :-D
Na een half uur wordt er geeindigd met een hard en mooi stukje vuurwerk en verlaat iedereen snel het stadion. Plaats maken voor de volgende ploeg die in rijendik voor het stadion staan.
Ik haast me naar rock en rollercoaster om met de fastpass deze te doen. Ik ben blij dat ik nog een fastpass heb want om kwart over 7 staat er nog een wachtrij van 50 minuten ondanks dat het park om 8 uur sluit.
Met de fastpass ga ik overal zo langs en zelfs de single riders lane schiet niet zo erg op. met 10 minuten sta ik weer buiten. Met een nieuwe ervaring rijker, want ondanks dat ik ook deze uit parijs ken is ook deze attractie weer anders. Hier ga je in een limousine door de straten van een grote stad op weg naar het concert van aerosmith en zo is de attractie ook helemaal zelf gethematiseerd. De rollercoaster is wat softer dan die in parijs, ondanks dat hij wel erg snel gaat en ook hier je wordt afgeschoten…
Na dit ritje zoek ik paps en mams weer op en besluiten we even wat te eten. We hebben een tent met halve kip gevonden en gaan dit uitproberen…. JAK! Dat is kalkoen en het is ook niet echt warm… paps en mams eten het op, ik ga voor de pizza die echt een stuk beter smaakt….
Het is inmiddels 10 over half 8 en we willen nog 2 dingen doen… oei dat gaat eigenlijk niet meer. Ik krijg mijn zin en we lopen naar toystory,…… hier staat echt nog steeds een wachtrij van 1 uur en mensen staan gewoon buiten te wachten, waar wij vorige keer ook stonden… dus dat gaat hem gewoon niet worden. Ook al beloven ze dat je aan de beurt komt als je in de rij staat, we hebben gewoon geen trek in 1 uur wachtrij. Helaas voor mij dan………..
Dan lopen we door naar het lichtspektacel van de osborne’s, want dat schijnt ook heel wat te zijn en dit is dichtbij toystory….
In de straten van new york treffen we prachtige lichtkunstwerken aan….







Het is onbeschrijfelijk hoe mooi en we zeggen continu ohhh en ahhh. Natuurlijk gaan we op de foto bij een van de disney fotografen en zelf maken we ook een aantal foto’s.
Na 20 minuten rondlopen vind mams het wel welletjes en we hebben ook al 2 keer een korte show/dans van de lichtjes en zelfs echte sneeuw gezien….. heel erg leuk.
We halen nog een cappuchino en café late om warm te worden en lopen hiermee naar de uitgang.
Bij de uitgang besluiten we de foto’s van de fotopass te gaan bekijken. Hier staan inmiddels 75 foto’s op.  er is een mogelijkheid om ze allemaal op cd te branden, voor een behoorlijk bedrag, maar als je het terug rekent valt dit wel mee. Wel raad de medewerker dit aan om dit thuis te doen,want…… thuis via de website kun je ook je foto’s editen met allerlei leuke figuurtjes erbij, borders, teksten of handtekeningen van figuren en zeker als je de cd wilt, kost je dit niets extra en kun je zowel de originele foto als de bewerkte foto er op laten zetten. Mams en paps zijn helemaal enthousiast en ik ook. Ook de foto’s van de fotografen zijn erg leuk geworden… dus ik weet wat me te doen staat als ik thuis kom. :-)
We lopen na dit naar de uitgang, en stoppen nog even voor een laatste foto van de hoed.

We  gaan met het eerste treintje naar de auto toe. Tot nog toe zijn we erg gelukkig geweest met het transportsysteem van disney en dat zal ook niet veranderen, want dit was ons laatste disneydagje….
Helaas helaas. Zaterdag gaan we alweer naar huis en morgen is het nog naar seaworld. Maar we hebben weer een magische tijd in disney gehad en enorm genoten van de prachtige shows, geweldige attracties en de heerlijke (magie en) kerstsfeer die in alle disneyparken hangt….
Helemaal top!!
Rond 9 uur draaien we de 192 op en we willen nog 2 beeldjes halen van poeh en 1 van dopey voor een nichtje van ons… deze vinden we bij de eerste gift shop al en dan rijden we nog even door op zoek naar een ticketshop. Ze kopen hier namelijk ongebruikte dagen op….. ik sta niet helemaal achter dit idee, want het is illegaal, je krijgt er waarschijnlijk toch te weinig voor terug en misschien willen we zaterdag om de tijd te verdrijven voordat we gaan vliegen, nog wel terug………. ;-D men kan altijd dromen…. Mams vind het wel een goed idee en we informeren dan ook. Toch vinden we dat we er erg weinig voor terug krijgen en besluiten het niet te doen en de kaartjes gewoon bij ons te houden. Ze verlopen tevens ook al zaterdag….
Dan is het nog een stop bij de nike store voor nog wat laatste presentjes en ook hier slagen we! Helemaal top.
Nog een laatste stop (deze kostte wat moeite want paps is het zat!) bij de publix voor wafels voor morgen en chocola en chips voor vanavond…. :-D we genieten ook van het heerlijke eten hier…
Dan gaan we echt naar huis waar we 10 uur binnen lopen.
Dit keer het blog en de foto’s binnen 1,5 uur geschreven en uitgezocht, dus zo nog ff online zetten en dan nog even internetten en lekker gaan pitten.
Morgen gaan we naar seaworld…. Dit wordt nog een beetje vreemd ingedeelde dag, maar waarschijnlijk een gedeelte van de ochtend en middag. Dan terug naar huis en daarna weer de avond terug naar het park in verband met de kerstvieringen daar…….
Of het blog morgenavond nog gaat lukken of zaterdagochtend, dat weet ik niet…. Jullie zien het vanzelf wel… anders vind de update pas zondag in nederland plaats….
Tot snel nederland!!!!
Liefs rebecca

10 opmerkingen:

  1. Prachtige sfeerfoto's in de Hollywood Studios zo van de kerstverlichting. Heel erg gaaf, niet aan naar huis gaan denken... pas op het laatste moment.


    Nog veel plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een supertijd hebben jullie daar, prachtige sfeerfoto's. Geen wonder dat je zo'n tijd met het blog bezig bent want je schrijft lekker uitgebreid. Leuk hoor, heerlijk om zelf later terug te lezen.
    Geniet van je laatste dag daar en nog niet aan thuis denken.
    Toch wens ik jullie alvast een goede reis en ben benieuwd naar het laatste stukje van jullie reis.
    Groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg weer helemaal zin om naar Disney te gaan :-)

    Wat gaat de tijd snel he, als je in Orlando bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest even bijlezen, was weer even achterop geraakt. Wat een leuke dagen hebben jullie achter de rug, de foto's geven mooi de sfeer weer, wat prachtig al die verlichting 's avonds. Ik zal je verhalen gaan missen..maar eerst tot de laatste minuut genieten.

    groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's en verslag van jullie belevenissen. Geniet van de laatste dagen, het weblog bijwerken kan altijd nog als je thuis bent. Wat gaat de tijd snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie foto's !!!

    fantasmic is echt een magische show ... leuk dat je de laatste 24 uur zoveel gesprekstof hebt gehad !!! :) voor jullie en ons hier ;)

    geniet er verder nog van

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi lieve Bec & natuurlijk Chris & Lida,
    Wat een leuke verhalen over alle parken, zeg! Krijg helemaal zin om er zelf naartoe te gaan :) En wat gaaf dat themagedeelte over Harry Potter; ben nu alle films aan het terugkijken, dus kan me voorstellen dat het heel gaaf is om het 'in het echt' te zien!
    Ben benieuwd naar jullie homevideo hierover :)
    Veel plezier nog morgen en alvast een goeie reis terug.
    Tot gauw!
    Liefs,
    Sam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een fantastische vakantie! Wij lezen & volgen je blog met veel plezier. Mooie foto's.
    Gek eigenlijk, dat jullie om de hoek zitten.
    Een plezier en goede reis terug naar huis.
    Cynthia & Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb met veel plezier alles gelezen een hele goede reis terug en roan zegt tot snel tante kwekkie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi,

    Nog even een mooi verhaal gelezen een van de laatste helaas alweer. Jullie hebben een top vakantie gehad he! Wil je een hele fijne terug reis wensen en we zien elkaar snel.

    Kus Van Noa en Martijn en Mirella

    BeantwoordenVerwijderen